استوري اينستاگرام يکي از ابزارهاي پرطرفدار اين شبکه است که روزانه بيش از ۴۰۰ ميليون کاربر فعال دارد. کسب وکارهاي اينترنتي با استفاده از استوري تعامل کاربران خود را افزايش مي دهند و خدمات خود را به کاربران معرفي مي کنند.
استوري ها، پست هاي موقتي هستند که تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران هستند؛ بنابراين کاربران تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند استوري شما ببينند و بنابراين از آن به ليست آرشيو استوري ها اضافه مي شود.
ولی جالب است بدانيد در همين ۲۴ ساعت تعداد زيادي از فالوورهاي فعال شما آن را مشاهده مي کنند. به همين دليل نمي توانيد بدون استفاده از استوري در توسعه کسب وکار خود، موفق باشيد.
بسياري از کاربران به دنبال افزايش تعامل کاربران در بخش استوري اينستاگرام هستند تا بتوانند مخاطبان و فروش کسب وکار خود را افزايش دهند. بنظر شما راه حلي براي افزايش تعامل کاربران در بخش استوري اينستاگرام وجود دارد؟
در اين مقاله قصد داريم به بررسي روش هاي افزايش تعامل کاربران در بخش استوري اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد مشارکت کاربران خود را در بخش استوري افزايش دهيد.
افزايش تعامل کاربران در استوري اينستاگرام
شما هم جزء آن دسته از کاربراني هستيد که از استوري اينستاگرام زياد استفاده مي کنيد؟ بنابراين بايد راه هاي افزايش تعامل کاربران در استوري را بدانيد! جالب است بدانيد در اينستاگرام افراد ابتدا به سراغ استوري ها مي روند و بنابراين از ديدن آن ها، چنانچه خسته نشده باشند، پست ها را هم مي بينند. بنابراين استوري اينستاگرام يکي از بخش هاي مهم آن محسوب مي شود که بايد استفاده از آن را در استراتژي کسب وکارتان قرار دهيد. براي افزايش تعامل کاربران در استوري اينستاگرام چندين راه کار وجود دارد که اين بخش به بررسي تمامي اين راه کارها خواهيم پرداخت:-
استفاده از امکان قرار دادن لينک در استوري (Swipe Up)
-
استفاده از نظرسنجي، پرسش سوال و ابزار کشيدني در استوري!
-
اشتراک گذاري پست هاي اينستاگرام از طريق استوري
-
به صورت روزانه استوري منتشر کنيد!
-
استفاده از هشتگ ها در استوري
-
خلاق باشيد!
-
منشن کردن برندها و افراد در استوري
-
دعوت از کاربران براي ديدن اطلاعات بيشتر در استوري بعدي
اين کار ۴ مزيت براي شما دارد:
- به کاربران خود حس کنترل کننده بودن مي دهيد؛ هنگامي که آن ها بدانند با رفتن به استوري بعد مي توانند ادامه استوري قبل را ببينند، حس کنترل دارند. در اين صورت آن ها فقط بيننده نيستند و به صورت کامل استوري را مي خوانند و درک مي کنند.
- حس کنجکاوري را در کاربران زنده کنيد؛ هنگامي که به کاربران مي گوييد براي ديدن ادامه موضوع بايد به استوري بعد مراجعه کنند، حس هيجان در آن ها زنده مي شود و مي خواهند بدانند در استوري بعد چه محتوايي وجود دارد! در اين صورت کابران به جاي رفتن به استوري کاربر بعدي، استوري بعدي شما را مشاهده مي کنند.
- تبديل کاربران عادي به کاربران فعال صفحه؛ برخي کاربران صفحه هنگام ديدن استوري اول، به استوري نفر بعد مي روند! در اينصورت شانس داشتن يک کاربر فعال را از دست مي دهيد؛ با دعوت آن ها براي ديدن استوري بعدي شانس شما براي داشتن کاربران فعال افزايش پيدا مي کند.
- تبديل کاربران به مشتري؛ اگر استوري ها پي در پي شما بتواند اعتماد کاربران را جلب کند، کاربران به راحتي محصولات و خدمات شما را خريداري مي کنند و تعداد مشتريان شما افزايش بيشتر مي شود.
-
انتشار تصاوير ارزشمند و تهيه اسکرين شات توسط کاربران
دو پيشنهاد عالي براي اين کار:
استفاده از گيف (تصاوير متحرک)! تاکنون گيف هايي که شامل چند تصوير هستند را ديده ايد؟ دست به انتشار اين گيف ها در استوري خود بزنيد و به کاربران بگوييد از آن اسکرين شات بگيرند! هنگامي که کاربران اسکرين شات مي گيرند يک عکس از ده ها تصوير آن گيف ذخيره مي شود و براي بسياري از کاربران هيجان انگيز است. يک ليست براي کاربران تهيه کنيد! معمولاً ليست هاي تهيه شده براي کاربران جذاب و کاربردي هستند؛ مثلاً چنانچه مي خواهيد به کاربران نحوه ضبط، ويرايش و انتشار يک ويدئو در اينستاگرام را آموزش دهيد، يک ليست از اپليکيشن ها يا نرم افزارهايي که نياز دارند تهيه کنيد. هنگامي که شما اين ليست را منتشر مي کنيد، کاربران از ليست ايجاد شده اسکرين شات مي گيرند و از آن استفاده مي کنند. با اين دو راه کار به راحتي مي توانيد تعداد کاربراني را که از استوري شما اسکرين شات تهيه مي کنند، افزايش دهيد.-
دريافت بازخورد از طريق ارتباط با مشتريان
- هر چيزي مي خواهيد از من بپرسيد! فالوورهاي شما ممکن است هزاران سوال در مورد شما داشته باشند که تاکنون نپرسيده اند؛ چرا از آن ها نمي خواهيد که از شما سوال بپرسند تا پاسخ خود را بگيرند؟ همين الان يک عکس از خود به همراه برچسب Question منتشر کنيد و منتظر سوالات کاربران بمانيد.
- نظر شما با موضوع X چيست؟ يک موضوع خاص مشخص کنيد و نظر کاربران را دريافت کنيد. مثلاً مي توانيد نظر کاربران در مورد طرح زوج و فرد ترافيک بپرسيد و پاسخ هاي جالبي از آن ها بگيريد!
- نظر شما در مورد روز طبيعت چيست؟ در روز هاي مختلف سال، برخي روزها مربوط به يک مناسبت خاص هستند. مثلاً آخرين چهارشنبه سال، مربوط به چهارشنبه سوري است! چهارشنبه سوري مي تواند يک چالش بسيار عالي براي کاربران در آخرين روز هاي سال باشد. چنانچه مديريت يک صفحه اينستاگرامي را برعهده داريد، مي توانيد در آخرين چهارشنبه همين امسال نظر کاربران را در مورد آن بپرسيد.
- پست بعدي در مورد چه چيزي باشد؟ اگر بلاگر، متخصص، کسب وکار يا هر چيز ديگري هستيد، نظر کاربران را در مورد پست بعدي که قصد انتشار داريد بپرسيد! شايد به عنوان يک فعال اينستاگرامي گاهي ندانيد چه پستي بايد منتشر کنيد، استفاده از نظر کاربران به شما ايده هاي بسيار جذابي مي دهد و مي توانيد محدوديت و تعامل صفحه خود را افزايش دهيد.
- به عنوان متخصص شبکه هاي اجتماعي، پاسخگوي سوالات شما هستم! در يک فيلد خاص تخصص داريد؟ به سوالات کاربران پاسخ بدهيد. بسياري از دنبال کنندگان شما درباره فيلد تخصصي که در آن تجربه داريد، سوال دارند که مي توانيد بازخورهاي مفيدي دريافت کنيد و خود را به چالش بکشيد.
-
از کاربران بخواهيد به شما دايرکت بدهند!
-
ايجاد تصاويري که باعث ماندن بيشتر کاربران در استوري شود!
سه راه پيشنهادي پيش روي شما قرار مي دهيم:
الف) يک متن طولاني براي کاربران ايجاد کنيد؛ ايجاد يک متن طولاني به شما کمک مي کند تا بتوانيد کاربران را بيشتر در استوري خود نگه داريد. البته توجه داشته باشيد که ابتداي محتواي استوري بايد جذاب و طوفاني باشد تا کاربران را تشويق به خواندن ادامه متن کند! چنانچه ابتداي محتواي شما جذاب نباشد و کاربران حس کنند تنها وقتشان تلف مي شود، نه تنها آن استوري را نگه نمي دارند، بلکه استوري هاي بعدي شما را هم رد مي کنند! ب) انتشار دو تصوير در يک استوري براي يافتن تفاوت ها؛ در يک استوري دو تصوير مشابه منتشر کنيد و از کاربران بخواهيد تفاوت آن ها را بگويند! البته توجه کنيد که تصوير نبايد خيلي پيچيده باشد؛ زيرا شما تنها چند ثانيه فرصت داريد و بنابراين از آن کاربر استوري شما را رد مي کند. پ) يک چالش هوش منتشر کنيد؛ چالش هاي هوش را ديده ايد؟ چالش هايي که زياد سخت نيستند و تنها حکم سرگرمي دارند ولی حس خوبي به کاربران منتقل مي کنند. اين چالش ها نيز مي توانند تاثير زيادي رو تعامل کاربران داشته باشند؛ زيرا کاربران براي مدت کوتاهي استوري شما را نگه مي دارند و به چالش فکر مي کنند. با استفاده از اين ۳ راه کار مي توانيد کاربران را به صورت ناخودآگاه تشويق به نگه داشتن استوري کنيد.-
استفاده از استيکر Sound on براي افزايش صدا توسط کاربران
-
ايجاد نظرسنجي هاي دو گزينه اي!