اگر يک کسب و کار اينترنتي در لينکدين داشته باشيد و از شما سوال کنند که نقاط ضعف و قوت آن چيست؟ چه پاسخي مي دهيد؟! احتمالا ميزان موفقيت خود را بدون انجام آناليز بازاريابي و فقط با ميزان درآمد يا فروش مقايسه مي کنيد؛ در صورتي که اين کار کاملا اشتباه است!
ميزان فروش بالا هميشه نشانه ي موفقيت در بازاريابي نيست؛ چراکه ممکن است اين افزايش فروش به صورت مقطعي باشد! يا اينکه دلايل ديگري داشته باشد! حال به نظر شما براي اينکه ميزان موفقيت خود در بازاريابي لينکدين را بدانيم، چه کاري بايد انجام دهيم؟!
شبکه اجتماعي لينکدين کار شما را ساده و بی دردسر کرده است! تنها با استفاده از چند روش ساده و کاربردي مي توانيد به آناليز بازاريابي پرداخته و از نقص هاي احتمالي خود در تجارت هاي اينترنتي آگاه شويد.
احتمالا شما هم کنجکاو شديد تا با روش هاي آناليز بازاريابي در لينکدين آشنا شده و از آن ها براي تجزيه و تحليل کسب و کار خود استفاده کنيد. پس، ادامه ي مقاله را از دست نداده و همراه ما باشيد.
آناليز بازاريابي در لينکدين چه اهميتي دارد
بسياري از افراد براي انجام بازاريابي هاي اينترنتي، شبکه اجتماعي لينکدين را انتخاب مي کنند. زيرا در لينکدين، امکانات منحصربفردي براي توسعه ي اين کسب و کارها وجود دارد. براي آغاز بازاريابي در لينکدين، معمولا بنابراين از ساخت صفحه شرکتي و صفحات ويترين، بهتر است پروفايل خود بهينه سازي کرد تا بهتر ديده شود. بنابراين از آن، با يک برنامه ريزي دقيق بايد استراتژي بازاريابي خود را مشخص نمود و از روش هاي تبليغات در لينکدين براي معرفي محصولات و خدمات خود استفاده کرد. شايد تصور کنيد که با انجام دقيق اين مراحل، کار تمام است! و ديگر بايد منتظر نتايج بازاريابي بمانيد؛ در حالي که اين طور نيست! با انجام اين مراحل، تازه کار اصلي شما آغاز مي شود! کار اصلي شما اين است که ببينيد آيا بازاريابي که انجام مي دهيد، موفقيت آميز هست يا نه! آيا اين همه وقت و هزينه اي که براي انجام تبليغات در لينکدين صرف کرده ايد، فروش شما را بيشتر کرده است يا نه! اگر آناليز بازاريابي در لينکدين را با دقت انجام داده باشيد، مي توانيد با نقاط مثبت و منفي کسب و کار خود آشنايي پيدا کنيد؛ در نتيجه، استراتژي بهتري براي تبليغات در نظر بگيريد. در شبکه اجتماعي لينکدين، انجام آناليز بازاريابي بسيار راحت تر از چيزي است که فکرش را مي کنيد! ما در ادامه ي اين مقاله، به شما کمک مي کنيم تا آناليز بازاريابي خود را به بهترين شکل ممکن انجام دهيد.در آناليز بازاريابي به چه چيزهايي بايد توجه کنيم
در آناليز بازاريابي مي خواهيم بدانيم که آيا استراتژي ما براي تبليغات، جذب مخاطب و فروش محصول، درست عمل مي کند يا نه؟! و اينکه چگونه مي توان بازدهي فروش و رضايت مشتريان را افزايش داد؟! براي پاسخ به اين سوالات بايد ابتدا با فاکتورهاي مهم در آناليز بازاريابي آشنا شويم. در بازاريابي هاي اينترنتي، مخاطب از سه مرحله عبور مي کند تا به يک مشتري تبديل شود؛ اين سه مرحله عبارتند از:- ۱- آگاهي يا Awareness : اولين مرحله در جذب مخاطب، آگاهي دادن به اوست؛ در اين مرحله، با انجام تبليغات صحيح بايد مخاطب را نسبت به محصولات و يا سرويس هاي شرکت آگاه نمود.
- ۲- جلب توجه يا Consideration : بنابراين از آگاهي بخشي به مخاطب، بايد نظر او را جلب کرد. هرچه نوع تبليغات و نحوه ي ارائه ي آن، حرفه اي تر باشد، جذابيت بيشتري براي مخاطب خواهد داشت.
- ۳- تصميم گيري نهايي يا Decision-Making : در اين مرحله، مشتري با توجه اطلاعاتي که از طريق تبليغات کسب کرده است، اقدام به خريد از شرکت مي کند. بنابراين در اين مرحله، او از يک مخاطب به يک مشتري تبديل شده است.