توليد ويدئو براي يوتيوب يکي از مهم ترين و تاثيرگذارترين بخش هاي مديريت يک کسب وکار اينترنتي است! يوتيوب به کسب وکارهاي آنلاين کمک مي کند تا بتوانند ويدئوهاي خود را با ساير کاربران به اشتراک بگذارند و چنانچه اين ويدئو به خدمات يا محصولات آن کسب وکار مربوط شود، به افزايش فروش کمک زيادي مي کند. بنابراين از توليد محتوا مهم ترين مسئله افزايش مخاطبان يوتيوب است و چنانچه نتوانيد بازديد خوبي براي ويدئوهاي خود کسب کنيد، احتمالاً از ادامه راه نااميد مي شويد! ولی هر مشکلي راه حلي دارد؛ دانستن ترفندهاي افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد به رشد کانال خود کمک کنيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۱۵ راه کار ارزشمند و حرفه اي براي يوتيوب بپردازيم که با استفاده از آن قادر به افزايش مخاطبان يوتيوب خود خواهيد بود.
  1. در هفته چند بار ويدئو منتشر کنيد!

دليل دنبال شدن شما توسط کاربران چيست؟ قطعاً ويدئوها و به طور کلي محتواي کانال شما! هربار که کاربران وارد کانال شما مي شوند، به دنبال اين هستند که ويدئوهاي جديد و حرفه اي ببينند؛ بنابراين شما بايد هفته اي چندين بار ويدئو در کانال يوتيوب خود منتشر کنيد تا بتوانيد نظر کاربران خود را جلب کنيد. مطابق گزارش هاي يوتيوب کانال هايي که به طور منظم، هفته اي يکبار ويدئو منتشر مي کنند بازدهي و عملکرد بهتري نسبت به ساير کانال ها دارند. چنانچه تازه در يوتيوب آغاز به فعاليت کرده ايد و قصد افزايش مخاطب داريد، بهتر است هفته اي چندين بار (مثلاً ۳ بار در هفته) به صورت منظم منتشر کنيد! اين مسئله مطابق الگوريتم هاي گوگ کمک زيادي به شما مي کند و مي توانيد بخ افزايش مخاطبان يوتيوب و کانال خود کمک کنيد. چنانچه موضوع صفحه شما تخصصي است، موضوعات شما مشابه هستند و تنها محتوا فرق مي کند؛ بنابراين مي توانيد رتبۀ ويدئوهاي خود را در يوتيوب افزايش دهيد. چنانچه کاربران از عملکرد شما راضي باشند، تعداد بازديد ويدئوها، زمان مشاهدۀ ويدئو توسط کاربران و ميزان اشتراک گذاري ويدئو توسط کاربران افزايش زيادي پيدا مي کند.  
  1. توليد ويدئو در زمان کوتاه و جزئيات شناخته شده براي کاربران کانال يوتيوب

شايد توليد يک فيلم حرفه اي با کيفيت بسيار بالا براي کاربران جذاب باشد، ولی نمي تواند منجر به افزايش مخاطبان يوتيوب شود! توليد يک فيلم کوتاه و حرفه اي که بيش از ۶ ماه طول بکشد، از نظر کاربران جذاب است ولی برند شما هيچ گاه در ذهن کاربران ماندگار نمي شود؛ ويدئوهاي شما بايد در زمان مشخصي در اختيار کاربران قرار بگيرند و نبايد فاصله ميان دو ويدئو از يک هفته بيشتر شود. مثلاً چنانچه هفته اي يک بار ويدئو منتشر مي کنيد، کافي است به آن را در يک روز و حتي ساعت مشخص منتشر کنيد! فرض کنيد مديريت يک برنامه جالب منتشر مي کنيد و هر هفته يک قسمت از آن بايد منتشر شود؛ مثلاً به کاربران بگوييد مي توانند ويدئو را سه شنبه و ساعت ۹ شب ببينند. سعي کنيد ساده ترين و سريع ترين روش تدوين فيلم را انتخاب کنيد تا بتوانيد به موقع آن را در اختيار کاربران قرار دهيد. چنانچه محتواي آموزشي توليد مي کنيد، پيشنهاد مي کنم يک استديوي خانگي براي توليد ويدئو تهيه کنيد؛ کافي است از يک پارچه رنگي و دوربين موبايل خود جهت ضبط ويدئو استفاده کنيد. همچنين چنانچه مديريت يک کسب وکار بزرگ را برعهده داريد، مي توانيد يک تيم تدوين ويدئو استخدام کنيد تا به شما در زمينه توليد فيلم هاي باکيفيت در سريع ترين زمان ممکن کمک کنند.
  1. پيش از آموزش، نتيجه کار را به کاربران نمايش دهيد

بسياري از کانال هاي يوتيوب به کاربران چيزي ياد مي دهند ولی برخي از آن ها موفق هستند و برخي ديگر کمتر به موفقيت دست پيدا مي کنند. چنانچه مديريت يک کانال آموزشي را در اختيار داريد، حتماً قرار است به کاربران چيزي ياد بدهيد!
کلیک کنید  بهترین روش واتر مارک عالی
چنانچه نتيجه کار قابل نمايش است، در ابتداي ويدئو و پيش از آغاز آموزش، نتيجه کار را به کاربران نمايش دهيد. مثلاً چنانچه يک آرايش گر هستيد و مي خواهيد نحوه اصلاح مو را به کاربران نمايش دهيد، ابتدا نتيجه کار (تصوير نهايي بنابراين از اصلاح) را به کاربران نشان دهيد و سپس آغاز به آموزش کنيد. اين روش به کاربران کمک مي کند تا بتوانند نتيجه نهايي را ببينند و چنانچه آن را دوست داشته باشند، تمام ويدئو را مي بينند. اين کار به افزايش بازديد ويدئو کمک زيادي مي کند و به راحتي مي توانيد ويدئوهاي خود را جزء ويدئوهاي برتر قرار دهيد.   در ويدئوهاي يوتيوب هميشه بايد يک مورد جذاب براي ارائه داشته باشيد؛ ارائه داستان براي کاربران کمک مي کند تا بتوانيد آن ها را براي ديدن تمام ويدئو تشويق کنيد. هر چقدر مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران بيشتر باشد، ويدئوهاي شما در ميان نتايج جستجوي يوتيوب رتبه بهتري مي گيرد و کاربران شما افزايش پيدا مي کنند. مهم ترين هدف در توليد ويدئو، افزايش مخاطبان يوتيوب است که بايد ابتداي آن را مطابق نظر خود جذاب تر توليد کنيد. کاربران براي رسيدن به هدفي (مثل ياد گرفتن چيزي که در عنوان ويدئو به آن اشاره شده است!) ويدئو را مشاهده مي کنند ولی چنانچه در ابتداي ويدئو حس کنند که به هدفشان نمي رسند، ويدئو را نمي بينند. پيشنهاد مي کنم در ابتداي ويدئو از ارائه داستان و پيوند دادن آن با ويدئوي اصلي استفاده کنيد تا کاربران ويدئو را تا پايان آن مشاهده کنند.
  1. از يک عنوان کوتاه در ابتداي ويدئو استفاده کنيد

کاربران معمولاً حوصله خواندن مطالب طولاني را ندارند و ترجيح مي دهند محتواي کوتاه ولی مفيد بخوانند! استفاده از عنوان هاي بلند کمک زيادي به شما نمي کند و تعداد زيادي از کاربران خود را از دست مي دهيد؛ ولی چنانچه از عنوان کوتاه، جذاب و حرفه اي به کاربران استفاده کنيد، کاربران ويدئوي شما را مي بينند. چنانچه کانال شما مربوط به يک کسب وکار است يا نامي براي آن انتخاب کرده ايد، نام يا لوگوي خود را در آن قرار دهيد! مثلاً چنانچه به عنوان يک فرد به کاربران چيزي ياد مي دهيد، نام و عکس خود را به صورت کاملاً ساده به کاربران نشان دهيد. هربار که کاربران حتي ابتداي ويدئوي شما را مشاهده کنند، نام شما را مي خوانند و تصوير شما در ذهن مخاطب ماندگار مي شود.
  1. استفاده از ابزار صفحات پاياني (End screens) در پايان ويدئو

يکي از ابزارهاي بسيار جالب و حرفه اي يوتيوب، ابزار End screens است که به شما کمک مي کند تا بتوانيد در پايان ويدئو، عملکرد موردنظرتان را در اختيار کاربران قرار دهيد! مثلاً مي توانيد لينک سايت خود را قرار دهيد يا از کاربران بخواهيد ادامه اين ويدئو را در يک صفحه ديگر مشاهده کنند. اين موراد به شما کمک مي کنند تا بتوانيد تعامل صفحه خود را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد و به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.   همچنين به جاي استفاده از اين ابزار، مي توانيد لوگوي خود را در پايان ويدئو به کاربران نمايش دهيد تا به برندسازي کسب وکار خود کمک کنيد. در حالت کلي ابزار End screens کمک زيادي به افزايش زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران مي کند؛ زيرا با پايان يک ويدئو از کاربران مي خواهيد کار ديگري (مثل ديدن يک ويدئوي پيشنهادي) انجام دهند ولی چنانچه از کاربران چنين درخواستي نداشته باشيد، صفحه شما را ترک مي کنند. هر چقدر که به کاربران اطلاعات مفيد بدهيد، بازديد آن ها از کانال يوتيوب شما بيشتر مي شود و در نهايت به افزايش مخاطبان يوتيوب و کانال خود کمک زيادي مي شود. چنانچه قصد درج لينک در اين بخش داريد، پيشنهاد مي کنم تنها از يک لينک استفاده نکنيد؛ گزارش ها نشان مي دهد که درج يک لينک تنها جنبه تبليغاتي دارد و کاربران بر روي آن کليک نمي کنند.
کلیک کنید  دانلود فیلم از یوتیوب
چندين لينک مانند مشاهده ويدئوي پيشنهادي، دريافت هديه، دريافت کد تخفيف، ثبت نام در سايت و… درج کنيد و در يکي از لينک ها از کاربران بخواهيد به سايت شما مراجعه کنند! به اين صورت ترافيک دريافتي شما بسيار بيشتر مي شود و به راحتي مي توانيد به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.
  1. حذف مواردي که باعث حواس پرتي کاربران مي شوند

حتماً شما هم تاکنون ويدئوهايي که باعث حواس پرستي و خستگي مي شوند را ديده ايد؛ مثلاً برخي ويدئوها توقف طولاني دارند که کاربران را خسته مي کنند. برخي موارد نظير توقف طولاني، حرکت هاي اضافي بدن، کلمات سنگين و جملات نامفهوم از جمله مواردي هستند که احتمال ديده نشدن ويدئو توسط کاربران را افزايش مي دهد. سعي کنيد فيلم ها را کاملاً مفهوم، خلاصه و سريع در اختيار کاربران قرار دهيد تا علاوه بر صرفه جويي در وقت کاربران بتواند براي آن ها مفيد واقع شود.
  1. طراحي تصاوير کوچک که کاربران را تشويق به کليک کند

اگر وارد يوتيوب شويد، حتماً در کنار عنوان هر ويدئو يک تصوير کوچک مشاهده مي کنيد! اين تصاوير کوچک تاثير بسيار زيادي در کليک کاربران دارند و هرچقدر جذاب تر باشند، احتمال کليک کاربران بر روي آن زياد است. اين تصاوير مهم ترين فاکتور در افزايش بازديد ويدئوهاي شما هستند؛ زيرا هنگامي که کاربران در حال مشاهده يک ويدئو هستند، در بخش ديگري ويدئوهاي مرتبط نمايش داده مي شود که شايد ويدئوي شما در بين آن ها باشد. تصوير کوچک ويدئوهاي شما بايد آنقدر جذاب باشد که کاربران با ديدن ويدئوهاي شما، روي آن کليک کنيد.   اگر کاربران از تصوير کوچک لذت ببرند، ذهنيت خوبي نسبت به آن ويدئو پيدا کرده و ويدئو را تا پايان مشاهده مي کنند. در توليد تصاوير کوچک موارد زير را رعايت کنيد:
  • تصاوير کوچک بايد مرتبط با محتواي اصلي ويدئو باشند.

تصاوير کوچک تاثير زيادي بر روي جذب کاربر دارند ولی چنانچه هدف شما تنها کليک بر روي ويدئو باشد و از تصاوير جذاب و غيرمرتبط استفاده کنيد، نه تنها کاربران آن ويدئو را مشاهده نمي کنند، بلکه نسبت به کانال شما بي اعتماد مي شوند! بنابراين بايد تصاوير شما علاوه بر جذاب بودن، مرتبط با محتواي اصلي ويدئو هم باشند.
  • بينندگان را با تصاوير کوچک کنجکاو کنيد.

اگر بتوانيد تصاوير کوچک جذابي طراحي کنيد که کاربران را کنجکاو به دانستن ماجرا کند، موفق شده ايد! چنانچه کاربران کنجکاو شوند که در ويدئو قرار است چه چيزي ببينند، حتماً ويدئوي شما را مشاهده مي کنند و چنانچه کيفيت محتوا بالا باشد، آن را براي دوستان خود هم ارسال مي کنند. البته توجه داشته باشيد که عکس هاي کوچک تنها نيمي از موفقيت هستند و براي موفقيت کامل بايد عنوان خود را هم جذاب بنويسيد؛ همچنين توجه کنيد که عنوان شما بايد با تصوير کوچک مرتبط و هماهنگ باشد.
  • تصاوير کوچک را، کوچک طراحي کنيد.

برخي از کاربران به ساير تصاوير کوچک توجه نمي کنند و اين مسئله سبب مي شود تا تصاوير کوچک به درستي نمايش داده نشود. تصاوير کوچک را کوچک طراحي کنيد تا هنگام کوچک شدن آن توسط يوتيوب، قابل مشاهده باشد و تاثير آن کم نشود.
  • استفاده از تصاوير، فونت و جزئيات مربوط به کسب وکار خود

کاربران هر کسب وکاري با جزئيات آن هماهنگ مي شوند! مثلاً چنانچه رنگ سايت يک کسب وکار آبي است، استفاده از رنگ آبي در کانال يوتيوب تاثير زيادي در برندسازي شما خواهد داشت. هميشۀ سعي کنيد از جزئيات مربوط به کسب وکار خود استفاده کنيد؛ مثلاً براي طراحي تصوير کوچک از فونت هاي مورد استفاده در سايت استفاده کنيد يا از فونتي استفاده کنيد که هميشه در دسترس شما قرار داشته باشد. هنگامي که کاربران تمامي تصاوير کوچک شما را با يک فونت مشخص مشاهده مي کنند، حس خوبي نسبت به کانال شما دارند و اين مورد به افزايش مخاطبان يوتيوب کمک زيادي مي کند.
  • کمي احساسي عمل کنيد!

اگر مي خواهيد حداکثر درصد تعامل را از کاربران بگيريد، کمي احساسي باشيد! مثلاً چنانچه بر روي تصاوير کوچک خود يک چهره خندان قرار دهيد، کاربران به دنبال اين هستند که چرا اين فرد مي خنند! خنده دار است ولی تعداد زيادي از کاربران بر روي آن کليک مي کنند و ويدئو را مي بينند! چنانچه ويدئوهاي شما آموزشي هستند و خودتان آن را ارائه مي کنيد، پيشنهاد ما اين است که تصوير خود را در بخش تصاوير کوچک قرار دهيد.
  1. تصاوير کوچک را تست کنيد

اگر تمام اصول طراحي تصاوير کوچک يوتيوب را رعايت کنيد، بازهم شايد مشکلي وجود داشته باشد! بنابراين بنابراين از طراحي تصوير کوچک، آن را به همراه ويدئوي خود منتشر کنيد و چنانچه مشکلي در نمايش تصوير کوچک وجود داشت، آن را ويرايش کنيد. سپس دوباره تصوير کوچک را آپلود و تست کنيد؛ آنقدر اين عمل را تکرار کنيد تا بهترين خروجي را از تصاوير کوچک دريافت کنيد.
  1. توليد ويدئوي مرتبط با ويدئوهاي پربازديد کانال يوتيوب

اگر به دنبال افزايش بازديد کانال يوتيوب خود هستيد، بايد ويدئوهاي پرطرفدار توليد کنيد! ويدئوهاي پرطرفدار صفحه خود را به ابزار آناليز يوتيوب مي توانيد پيدا کنيد. کافي است وارد بخش Analytics > Subscribers > YouTube Watch Page شويد و ويدئوهاي پرطرفدار خود را شناسايي کنيد! اکنون زمان آن رسيده است که ويدئويي نظير آن توليد کنيد و منتظر انفجار بازديد آن ويدئو باشيد.
  1. توليد ويدئوي طولاني براي افزايش زمان بازديد ويدئو

پيش از آن که بخواهيم به سراغ اين مورد برويم، ابتدا بايد بامفهوم زمان بازديد ويدئو (Watch time) آشنا شويد! مدت زماني که هر کاربر بر رديدن يک ويدئو صرف مي کند، با مفهوم مدت زمان بازديد ويدئو شناخته مي شود. يوتيوب معتقد است چنانچه يک ويدئو از کيفيت خوبي برخوردارباشد، کاربران آن را مشاهده مي کنند و زمان بازديد آن افزايش پيدا مي کند.
کلیک کنید  استفاده درست از هشتگ اینستاگرام برای افزایش بازدید پست ها
بر همين اساس، يکي از فاکتورهاي بسيار مهم براي رتبه بندي ويدئوها در يوتيوب، تمدت زمان بازديد آن است؛ همچنين چنانچه يک ويدئو از نظر کاربران بي کيفيت باشد يا محتواي خوبي نداشته باشد، کاربران از صفحه آن ويدئو خارج مي شود و مدت زمان بازديد ويدئو کاهش پيدا مي کند. هرچقدر ميانگين مدت زمان ويدئوهاي شما بيشتر باشد، يوتيوب کانال شما را نسبت به ساير کانال ها باکيفيت شناسايي مي کند و همين مورد سبب مي شود تا کانال شما هميشه به ساير کاربران نمايش داده شود.   هر چند که ويدئوهاي کوتاه و مفيد تاثير بسيار بيشتري بر روي کاربران دارند ولی توليد ويدئوي طولاني به منظور افزايش زمان بازديد ويدئو توسط کاربران امر مفيدي است! هنگامي که کاربران يک فيلم طولاني را مي بينند، زمان بيشتري نسبت به فيلم هاي کوتاه تر مي گذارند و هرچقدر مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربارن بيشتر باشد، يوتيوب به شما رتبه بهتري خواهد داد. مطابق گزارش ها، فيلم هاي بين ۷ تا ۱۵ دقيقه بهترين عملکرد را دارند ولی چنانچه بتوانيد در مدت زمان بيشتر از آن محتواي مفيد در اختيار کاربران قرار دهيد، اين کار به افزايش مخاطبان يوتيوب شما کمک بسيار زيادي مي کند؛ بنابراين چنانچه قرار است محتواي مفيد در يک ويدئوي طولاني به کاربران ارائه کنيد، هم اکنون دست به انجام اين کار بزنيد. احتمالاً کانال هايي را ديده باشيد که به صورت منظم ويدئوهاي بيش از ۳۰ دقيقه قرار مي دهند و البته بازديدهاي بسيار بالايي هم دارند.
  1. برگزاري لايو براي صرفه جويي در زمان

از اينستاگرام استفاده مي کنيد؟ حتماً با قابليت لايو در اينستاگرام آشنا هستيد و مي دانيد که با استفاده از لايو مي توانيد در همان لحظه با کاربران ارتباط برقرار کرد. جالب است بدانيد يوتيوب هم قابليت برگزاري لايو را دارد که با استفاده از آن قادر به ارتباط با کاربران خواهيد بود.
کلیک کنید  طراحی گرادیانت با افزونه pixabay
با برگزاري لايو در يوتيوب ديگر نيازي به صرف زمان براي تدوين و ويرايش فيلم هاي ضبط شده نيست و مي توانيد براي چند دقيقه يا حتي چند ساعت با کاربران خود ارتباط برقرار کنيد؛ صرفه جويي در زمان تدوين و ويرايش فيلم به شما کمک مي کند تا بتوانيد اطلاعات بيشتري در اختيار کاربران قرار دهيد و به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.   برقراري ارتباط مستقيم با کاربران اهميت بسيار زيادي دارد و همين مسئله سبب شده تا بسياري از شبکه هاي اجتماعي از اين قابليت پشتيباني کنند. يوتيوب هم اين قابليت را در شبکه اجتماعي خود تعبيه کرده است که با استفاده از آن مي توانيد ساعت ها با کاربران خود تعامل برقرار کنيد. جالب است بدانيد با استفاده از دوربين موبايل يا حتي وب کم هاي معمولي هم مي توانيد لايوهاي باکيفيت برگزار کرد و نظر کاربران را جلب کرد. چنانچه به دنبال افزايش مخاطبان يوتيوب خود هستيد، يک ليست از گفته هاي خود تهيه کنيد و در زماني مناسب، با برگزاري لايو با کاربران در تعامل باشد.
  1. توليد ويدئوهاي مفيد براي جامعه هدف

هر کانال يوتيوب کاربران و مخاطبان هدف خود را دارد و اين مسئله بسيار مهم است که ويدئوهاي شما چقدر براي اين کاربران مفيد هستند! هر چقدر ويدئوهاي شما مفيدتر باشند، کاربران تعامل بيشتري با شما خواهند داشت و مدت زماني که ويدئوهاي کانال شما را مشاهده مي کنند، افزايش پيدا مي کند. در حالت کلي دو دسته از ويدئوها به افزايش مخاطبان يوتيوب شما کمک مي کنند:
  • ويدئوهايي که نياز کاربران را رفع کند!
  • ويدئوهايي که جستجوي زيادي در بخش جستجوي يوتيوب دارند!
اين دو دسته از ويدئو از مهم ترين و پرمخاطب ترين ويدئوها هستند؛ دسته اول به اين دليل است که کاربران مي خواهند از شما چيزي ياد بگيرند و هدف آن ها همين است! به همين دليل چنانچه ويدئوهاي شما بتواند نياز کاربران را رفع کند، مدت زمان مشاهده ويدئو توسط آن ها افزايش پيدا مي کند و به افزايش مخاطبان يوتيوب شما کمک زيادي خواهد کرد. دسته دوم همان کلمات کليدي پرجستجو هستند و به اين معني است که کاربران آن را زياد جستجو مي کنند؛ اين مسئله به معناي نياز و علاقۀ کاربران به اين کلمات کليدي است و با توليد محتواي متناسب با اين کلمات کليدي به راحتي مي توانيد به رتبه هاي بالا در يوتيوب دست پيدا کنيد. ويدئوها ابزارهاي ارتباطي ميان شما و کاربران در يوتيوب هستند و هر چقدر ويدئوها باکيفيت تر باشند، پيوند وتعامل ميان شما و کاربران افزايش پيدا مي کند. براي افزايش تعامل مي توانيد به نظرات کاربران جواب دهيد، سوالاتشان را پاسخ دهيد، لايو برگزار کنيد، در پروژه هاي خود کاربران را مشارکت دهيد يا حتي از داستان هاي شخصي خود بگوييد؛ مثلاً چنانچه مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد، از داستان خود براي آغاز آن سخن بگوييد! شک نکنيد که داستان آغاز يک کسب وکار يا هر چيز ديگري براي بسياري از کاربران بسيار ارزشمند و جذاب است. توليد فيلم هاي قهرمانانه مانند قهرمانان ملي يا قهرمان حوزه فعاليتي کانال براي کاربران ارزش زيادي دارد و احتمال اشتراک گذاري آن توسط بسياري از کاربران بسياربالا است! چنانچه در حوزه فعاليت خود يک قهرمان داريد، آن را با کمک يک ويدئو به کاربران معرفي کنيد و از آن ها بخواهيد آن را به اشتراک بگذارند. اين فيلم ها کمک مي کنند تا رتبه خوبي در ميان ميلياردها ويدئوي يوتيوب بگيريد و به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.
  1. به جاي توليد يک فيلم، مجموعه فيلم توليد کنيد

اگر به دنبال افزايش مخاطبان يوتيوب خود هستيد، يک پيشنهاد عالي براي شما داريم! چنانچه ويدئوهاي شما طولاني هستند، به جاي اشتراک يک ويدئوي طولاني مي توانيد همان ويدئو را به چندين قسمت مختلف تقسيم کنيد. چرا اين روش به افزايش مخاطبان يوتيوب کمک مي کند؟ واضح است!
کلیک کنید  ۷ فاکتور مهم در آنالیز کانال یوتیوب
با اين کار تعداد بازديد ويدئو افزايش پيدا مي کند و مي توانيد شاهد افزايش رتبه کانال خود در ميان نتايج جستجو باشيد. چنانچه توليدکننده محتواي آموزشي هستيد، اين روش بسيار عالي است! مثلاً چنانچه قصد داريد محتواي يک کتاب را آموزش دهيد، هر فصل آن را در يک ويدئو آموزش دهيد. با اين کار چنانچه آن کتاب ۱۰ فصل داشته باشد، ۱۰ ويدئوي کوتاه و مفيد داريد و حوصله کاربران را مانند زماني که يک ويدئوي طولاني توليد کرده ايد، سر نخواهيد برد. اکنون که چند ويدئوي مرتبط توليد کرده ايد، به راحتي مي توانيد يک پلي ليست از ويدئوهاي خود ايجاد کنيد و آن را در اختيار کاربران قرار دهيد. فراموش نکنيد که براي پلي ليست خود عنواني مرتبط با موضوع فيلم ها ايجاد کنيد! مطابق گزارش هاي يوتيوب، هيچ ابزاري به اندازه توليد مجموعه فيلم به افزايش مدت زمان بازديد ويدئو کمک نمي کند! بنابراين چنانچه به دنبال افزايش مخاطبان يوتيوب و ويدئوهاي خود هستيد، حتماً از مجموعه فيلم به جاي يک فيلم طولاني استفاده کنيد.
  1. همکاري با ساير کاربران و کانال هاي يوتيوب

يوتيوب هزاران کانال و ميليون ها کاربر دارد که هر يک از آن ها محتواي ويدئويي به اشتراک مي گذارند! آن ها هم مانند شما به دنبال افزايش بازديد ويدئوهاي خود هستند؛ چرا با ساير کاربران براي اشتراک گذاري محتواي يک ديگر همکاري نمي کنيد؟ بسياري از کانال ها محتوايي دارند که براي کاربران کانال شما هم مفيد است. کافي است با مديريت کانال ها و کاربراني که دنبال کنندگان زيادي دارند، وارد مذاکره شويد و از آن ها درخواست همکاري کنيد! چنانچه درخواست شما را قبول کنند، ويدئوهاي يک ديگر را به اشتراک مي گذاريد و تعداد زيادي دنبال کننده بدست مي آوريد. حال فرض کنيد به جاي يک کانال يا يک فرد، با چندين کانال همکاري کنيد! قطعاً در مدت بسيار کوتاهي ميزان بازديد يوتيوب شما تا چندين برابر افزايش پيدا مي کند و مي توانيد رتبه بهتري در نتايج جستجو يوتيوب کسب کنيد.   اگر کانال هايي که با آن ها همکاري مي کنيد، مخاطبان هدف درستي داشته باشد کاربران به آن کانال اعتماد زيادي دارند و هنگامي که آن کانال، ويدئوهاي شما را به اشتراک بگذارد، کاربرانش هم به شما اعتماد مي کنند. حال چنانچه کانال شما مربوط به يک کسب وکار است، مي توانيد کاربران را به راحتي به مشتري تبديل کرده و به افزايش درآمد کسب وکار خود کمک کنيد. يک نکته مهم! کانال هايي که قصد همکاري با آن ها را داريد، بايد مخاطب هدفشان متناسب با مخاطبان هدف کانال شما باشد؛ ولی محتوايي که در کانال آن ها منتشر شده است، با محتواي کانال شما متفاوت باشد! زيرا در هنگام اشتراک گذاري چنانچه محتواي آن کانال در کانال شما وجود داشته باشد، رقيب خود را تبليغ کرده ايد و اين موضوع به ضرر کسب وکار شما است؛ مثلاً چنانچه يک کانال آموزشي داريد، مي توانيد با يک کانال سينمايي همکاري کنيد و محتواي يک ديگر را به اشتراک بگذاريد.

چند نکته مهم براي همکاري با ساير کانال ها در يوتيوب:

الف) کانال هاي متناسب و هم اندازه با کانال خود پيدا کنيد؛ درست است که هدف ما افزايش تعداد دنبال کنندگان کانال است ولی چنانچه کانال خيلي از شما بزرگ تر يا خيلي کوچک تر باشد، تاثير خوبي نخواهد داشت.
کلیک کنید  مهارت طراحی با موبایل را بیاموزید
معمولاً کانال هايي که مخاطبان زيادي دارند، حاضر نيستند بدون هزينه با کانال هايي که خيلي از آن ها کوچک ترند همکاري کنند و بايد هزينه تبليغات را بپردازيد. همچنين همکاري با کانال هايي که تعداد مخاطبان آن ها بسيار کم است، نمي تواند براي شما مفيد باشد. بنابراين سعي کنيد کانال ديگر اختلاف زيادي با کانال شما نداشته باشد! ب) از همکاري هاي چندگانه استفاده کنيد؛ چه اصراري است که تنها با يک کانال همکاري کنيد؟ جامعه يوتيوب بسيار بزرگ است و مي توانيد کانال هاي زيادي با مخاطبان هدف موردنظرتان پيدا کنيد! هم زمان مي توانيد با چندين کانال همکاري کنيد ولی چنانچه قصد آناليز تعداد کاربران جذب شده از هر کانال را داريد، پيشنهاد مي کنم ابتدا با يک کانال همکاري کنيد و سپس به سراغ کانال بعدي برويد! زيرا چنانچه کاربران به صورت هم زمان از چندين کانال جذب شوند، شما نمي دانيد کدام کاربر از کدام کانال شما را پيدا کرده است و آناليز غيرممکن است. توجه داشته باشيد که ارتباط با کاربران فعلي بسيار مهم تر از جذب کاربران جديد است! بنابراين هنگام همکاري با ساير کانال ها براي جذب کاربران، کاربران فعلي خود را فراموش نکنيد و محتواي ارزشمند در اختيار آن ها قرار دهيد. ج) همکاري با کانال هاي ديگر براي توليد يک ويدئوي حرفه اي؛ چنانچه بتوانيد يک ويدئوي مشترک با مديران کانال هاي مرتبط با حوزه فعاليتي کانال خود توليد کنيد و سپس در تمامي کانال هايي که در توليد آن شرکت داشته اند، منتشر کنيد به راحتي مي توانيد تعداد مخاطبان تمامي کانال هايي که در اين فرآيند شرکت داشته اند را افزايش دهيد. مثلاً چنانچه شما يک بلاگر هستيد، مي توانيد يک ويدئوي مشترک با بلاگرهاي ديگر توليد کنيد و حوزه فعاليتي خود سخن بگوييد؛ اين کار اعتبار ويدئوي شما را افزايش مي دهد و به راحتي مي توانيد کاربران کانال خود را افزايش دهيد. با رعايت اين ۳ نکته مي توانيد همکاري بسيار موفقي با کانال هاي ديگر داشته باشيد و به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.
  1. درج نام در عنوان و لوگو در تصوير کوچک ويدئو! + ابزار Video Credits يوتيوب

هدف شما از اشتراک گذاري ويدئوهاي خود در کانال هاي ديگر افزايش مخاطبان و کاربران کانال است! بنابراين بايد مشخصات خود را در ويدئويي که قرار است در کانال ديگري منتشر کنيد، درج کنيد. ويدئويي که در کانال ديگري منتشر مي کنيد، بايد شامل برند کانال و لوگوي شما باشد. نام برند خود را در عنوان و توضيحات قرار دهيد و در هنگامي طراحي تصوير کوچک، لوگوي خود را در بخشي از آن درج کنيد تا ديده شويد. همچنين مي توانيد در هنگام انتشار ويدئوي ساير کانال ها، لوگوي آن ها را در تصوير کوچک درج کنيد؛ اين کار به کاربران نشان مي دهد که کانال شما ارتباط قوي تري با ساير کانال ها دارد و اين مسئله تاثير زيادي روي اعتبار کانال خواهد داشت.   در صفحه اطلاعات ويدئو بخشي به نام Video Credits وجود دارد که با استفاده از آن قادر به اضافه کردن کانال ديگري خواهيد بود. چنانچه در توليد ويدئو با يک کانال ديگري همکاري داريد، از اين گزينه استفاده کنيد. همچنين گاهي شما با ساير کانال ها تبادل و همکاري مي کنيد ولی در بخش توليد محتواي شما کانال هاي ديگري دخالتي نداشته اند! باز هم مي توانيد کانال ديگري که قرار است ويدئوي شما را در در کانال خود منتشر کند را اضافه کنيد. فرض کنيد با کانال هاي ديگر در زمينه توليد محتوا همکاري داشته ايد و تمامي کانال هايي که در توليد آن کمک کرده اند، ويدئو را منتشر کنند! چنانچه در تمامي اين کانال ها، کانال شما در بخش Video Credits قرار بگيرد، تبليغ بسيار خوبي براي کانال شما مي شود و مي توانيد به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *