توليد ويدئو براي يوتيوب يکي از مهم ترين و تاثيرگذارترين بخش هاي مديريت يک کسب وکار اينترنتي است! يوتيوب به کسب وکارهاي آنلاين کمک مي کند تا بتوانند ويدئوهاي خود را با ساير کاربران به اشتراک بگذارند و چنانچه اين ويدئو به خدمات يا محصولات آن کسب وکار مربوط شود، به افزايش فروش کمک زيادي مي کند.
بنابراين از توليد محتوا مهم ترين مسئله افزايش مخاطبان يوتيوب است و چنانچه نتوانيد بازديد خوبي براي ويدئوهاي خود کسب کنيد، احتمالاً از ادامه راه نااميد مي شويد! ولی هر مشکلي راه حلي دارد؛
دانستن ترفندهاي افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد به رشد کانال خود کمک کنيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۱۵ راه کار ارزشمند و حرفه اي براي يوتيوب بپردازيم که با استفاده از آن قادر به افزايش مخاطبان يوتيوب خود خواهيد بود.
-
در هفته چند بار ويدئو منتشر کنيد!
-
توليد ويدئو در زمان کوتاه و جزئيات شناخته شده براي کاربران کانال يوتيوب
-
پيش از آموزش، نتيجه کار را به کاربران نمايش دهيد
-
از يک عنوان کوتاه در ابتداي ويدئو استفاده کنيد
-
استفاده از ابزار صفحات پاياني (End screens) در پايان ويدئو
-
حذف مواردي که باعث حواس پرتي کاربران مي شوند
-
طراحي تصاوير کوچک که کاربران را تشويق به کليک کند
-
تصاوير کوچک بايد مرتبط با محتواي اصلي ويدئو باشند.
-
بينندگان را با تصاوير کوچک کنجکاو کنيد.
-
تصاوير کوچک را، کوچک طراحي کنيد.
-
استفاده از تصاوير، فونت و جزئيات مربوط به کسب وکار خود
-
کمي احساسي عمل کنيد!
-
تصاوير کوچک را تست کنيد
-
توليد ويدئوي مرتبط با ويدئوهاي پربازديد کانال يوتيوب
-
توليد ويدئوي طولاني براي افزايش زمان بازديد ويدئو
-
برگزاري لايو براي صرفه جويي در زمان
-
توليد ويدئوهاي مفيد براي جامعه هدف
- ويدئوهايي که نياز کاربران را رفع کند!
- ويدئوهايي که جستجوي زيادي در بخش جستجوي يوتيوب دارند!
-
به جاي توليد يک فيلم، مجموعه فيلم توليد کنيد
-
همکاري با ساير کاربران و کانال هاي يوتيوب
چند نکته مهم براي همکاري با ساير کانال ها در يوتيوب:
الف) کانال هاي متناسب و هم اندازه با کانال خود پيدا کنيد؛ درست است که هدف ما افزايش تعداد دنبال کنندگان کانال است ولی چنانچه کانال خيلي از شما بزرگ تر يا خيلي کوچک تر باشد، تاثير خوبي نخواهد داشت. معمولاً کانال هايي که مخاطبان زيادي دارند، حاضر نيستند بدون هزينه با کانال هايي که خيلي از آن ها کوچک ترند همکاري کنند و بايد هزينه تبليغات را بپردازيد. همچنين همکاري با کانال هايي که تعداد مخاطبان آن ها بسيار کم است، نمي تواند براي شما مفيد باشد. بنابراين سعي کنيد کانال ديگر اختلاف زيادي با کانال شما نداشته باشد! ب) از همکاري هاي چندگانه استفاده کنيد؛ چه اصراري است که تنها با يک کانال همکاري کنيد؟ جامعه يوتيوب بسيار بزرگ است و مي توانيد کانال هاي زيادي با مخاطبان هدف موردنظرتان پيدا کنيد! هم زمان مي توانيد با چندين کانال همکاري کنيد ولی چنانچه قصد آناليز تعداد کاربران جذب شده از هر کانال را داريد، پيشنهاد مي کنم ابتدا با يک کانال همکاري کنيد و سپس به سراغ کانال بعدي برويد! زيرا چنانچه کاربران به صورت هم زمان از چندين کانال جذب شوند، شما نمي دانيد کدام کاربر از کدام کانال شما را پيدا کرده است و آناليز غيرممکن است. توجه داشته باشيد که ارتباط با کاربران فعلي بسيار مهم تر از جذب کاربران جديد است! بنابراين هنگام همکاري با ساير کانال ها براي جذب کاربران، کاربران فعلي خود را فراموش نکنيد و محتواي ارزشمند در اختيار آن ها قرار دهيد. ج) همکاري با کانال هاي ديگر براي توليد يک ويدئوي حرفه اي؛ چنانچه بتوانيد يک ويدئوي مشترک با مديران کانال هاي مرتبط با حوزه فعاليتي کانال خود توليد کنيد و سپس در تمامي کانال هايي که در توليد آن شرکت داشته اند، منتشر کنيد به راحتي مي توانيد تعداد مخاطبان تمامي کانال هايي که در اين فرآيند شرکت داشته اند را افزايش دهيد. مثلاً چنانچه شما يک بلاگر هستيد، مي توانيد يک ويدئوي مشترک با بلاگرهاي ديگر توليد کنيد و حوزه فعاليتي خود سخن بگوييد؛ اين کار اعتبار ويدئوي شما را افزايش مي دهد و به راحتي مي توانيد کاربران کانال خود را افزايش دهيد. با رعايت اين ۳ نکته مي توانيد همکاري بسيار موفقي با کانال هاي ديگر داشته باشيد و به افزايش مخاطبان يوتيوب خود کمک کنيد.-
درج نام در عنوان و لوگو در تصوير کوچک ويدئو! + ابزار Video Credits يوتيوب