حتماً تاکنون کانال هايي را در ويدئو ديده ايد که بازديدهاي چندين ميليوني دارند و چنانچه يک کانال يوتيوب داريد، حتماً تعداد بازديد مقايسه کرده ايد! شايد به دنبال راه کارهايي رفته ايد تا به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب خود کمک کنيد ولی بسياري از راه کارها عملي نيستند. البته گاهي هم شنيده مي شود کانال هايي با چندين ميليون بازديد، کانال هايي با زبان انگليسي هستند ولی چنانچه در ميان کانال هاي فارسي هم بگرديد، ويدئوهاي با بازديدهاي چند ميليوني کم نيستند! با شنيدن اين موارد بايد بدانيد که کانال شما هم پتانسيل رسيدن به بازديدهاي چند ميليوني دارد ولی راه کار آن را نمي دانيد؛ در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۵ راه کار ساده و البته کاربردي بپردازيم که با استفاده از آن مي توانيد به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب خود کمک کنيد.

بررسي مخاطبان هدف براي اشتراک گذاري ويدئوهايي که آن ها نياز دارند!

کانال يوتيوب شما از چه کاربراني تشکيل شده اند؟ مثلاً چنانچه يک صفحه در رابطه با عکاسي داشته باشيد، مخاطبان هدف افرادي هستند عکاس هستند يا علاقۀ زيادي به عکاسي دارند. به کاربران هر هدف، مخاطب هدف گفته مي شود که هرچقدر مخاطبان هدف موضوع فعاليت شما، در کانال بيشتر باشند، تعداد بازديد ويدئوهاي يوتيوب شما افزايش پيدا مي کند. در اصل با جمع آوري مخاطبان هدف مي توانيد به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب و ويدئوي خود کمک کنيد. چنانچه مخاطبان هدف خود را شناسايي کرده ايد، اکنون زمان توليد ويدئو براي کاربران هدف است! به دنبال ويدئوهايي باشيد که بتواند نياز، مشکلات و سوالات کاربران را پاسخ گو باشد.
کلیک کنید  انتشار اپلیکیشن در باراز
مثلاً چنانچه در کانال عکاسي خود در رابطه با تکنيک هاي عکاسي ويدئو منتشر کنيد، تعداد بازديدهاي ويدئو افزايش پيدا مي کنند ولی چنانچه در اين صفحه يک ويدئو در رابطه با موبايل هاي پرچم دار منتشر کنيد، تعداد بازديدهاي ويدئو به شدت کاهش پيدا مي کند. مخاطبان هدف کاملاً با موضوع کانال مرتبط هستند؛ مثلاً در کانالي با موضوع مد و لباس، مخاطبان هدف افرادي هستند که به صنعت مد و لباس علاقۀ دارند.   براي داشتن يک کانال موفق و افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب بايد درک درستي از مخاطبان خود داشته باشيد؛ يکي از راه هاي افزايش مخاطبان، پيدا کردن کلمات کليدي پرجستجو است. با بکارگيري کلمات کليدي در بخش عنوان، توضيحات و برچسب هاي ويدئوي خود مي توانيد تعداد مخاطبان هدف خود را افزايش دهيد. چنانچه اطلاعات خوبي از کلمات کليدي خود نداريد، پيشنهاد مي کنيم مقاله “چگونه به افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب کمک کنيم؟” که در بخشي از آن به بررسي روش هاي پيدا کردن کلمات کليدي پرجستجو پرداختيم را مطالعه کنيد.

ارتباط کامل موضوع با محتواي ويدئوي توليد شده

انتخاب موضوع ويدئو اولين قدم براي اشتراک گذاري است ولی مسئله به انتخاب يک موضوع جذاب ختم نمي شود! ويدئويي که در يوتيوب منتشر مي کنيد بايد ارتباط کاملي با عنوان انتخاب شده داشته باشد تا کاربري که با ديدن عنوان تشويق به ديدن ويدئو مي شود، با ديدن ويدئو به هدف خود رسيده باشد. براي افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب بايد يک عنوان متناسب با محتواي ويدئو انتخاب کنيد و محتوايي جذاب در اختيار کاربران قرار دهيد.
کلیک کنید  هدف گیری مخاطب در بازاریابی لینکدین
  کاربران کانال يوتيوب شما انتظار دارند ويدئوهاي منحصربه فرد و باکيفيت ببينند؛ انتشار ويدئوها بدون تدوين نمي توانند نياز و انتظار کاربران را برطرف کند. بنابراين چنانچه مي خواهيد يک ويدئوي باکيفيت براي کاربران منتشر کنيد، با استفاده از نرم افزارهاي تدوين ويدئو بايد آن را تنظيم کنيد! شايد استفاده از يک دوربين باکيفيت و حرفه اي بهتر از دوربين موبايل ها باشد ولی در نهايت محتواي يک ويدئو براي کاربران اهميت بيشتري دارد. مدير بازاريابي يوتيوب معتقد است ويدئوهاي خوب در ۵ ثانيه اول نظر کاربران را جلب مي کند و چنانچه در ۵ ثانيه اول نتوانيد انتظار کاربران را برآورده کنيد، ممکن است تعداد زيادي از مشاهدۀ کنندگان ويدئوي خود را از دست بدهيد. همچنين اشاره مي کند کسب وکار هايي که در ابتداي ويدئوي خود يک تيزر دربارۀ کسب وکار خود قرار مي دهند، بازدهي بهتري دارند. همچنين بايد آن چه را که قرار است کاربران بنابراين از مشاهدۀ ويدئو ياد بگيرند، در عنوان به آن اشاره کرد. در پايان ويدئو هم به کاربران بگوييد که بايد چه کاري انجام دهند! مثلاً چنانچه ويدئوي شما در رابطه با خريد يک محصول است، به آن ها بگوييد که براي خريد آن بايد چه کاري انجام دهند يا يک راه ارتباطي براي آن ها قرار دهيد. اين موارد به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب کمک زيادي مي کنند و منجر به افزايش کاربران کانال شما خواهد شد.

از بينندگان بخواهيد ويدئوي شما را به اشتراک بگذارند!

يکي ديگر از مواردي که منجر به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب مي شوند، اشتراک گذاري ويدئو توسط کاربران است! هنگامي که کاربران ويدئوي شما را به اشتراک مي گذارند، دوستان و دنبال کنندگان آن ها هم ويدئوي شما را مشاهدۀ مي کنند و در صورت باکيفيت بودن آن، آن را براي دوستان خود ارسال مي کنند.
کلیک کنید  5 روش کاربردی لینکدین برای افزایش تعامل با مشتریان احتمالی
براي اين کار مي توانيد از دکمه هاي فراخوان در کارت هاي يوتيوب استفاده کنيد يا در پايان ويدئو از آن ها بخواهيد ويدئوي شما را به اشتراک بگذارند. در گذشته يوتيوب قابليت اضافه کردن متن هاي اضافي در گوشه اي ويدئوپ پلير خود در اختيار کاربران قرار داده بود ولی در سال ۲۰۱۷ اين قابليت را غيرفعال کرد! به همين دليل اکنون بايد از راه هاي ديگري از کاربران بخواهيد تا ويدئوهاي شما را به اشتراک بگذارند. در حال حاضر بهترين راه کار استفاده از End Screen و کارت هاي ويدئو در يوتيوب است تا بتوانيد درخواست اشتراک گذاري را با کاربران مطرح کنيد.   براي اين کار کافي است وارد بخش تنظيمات ويدئو شويد و از طريق تب ويدئو End Screen & Annotations را انتخاب کنيد. در اين بخش به راحتي مي توانيد يک End Screen به ويدئوهاي خود اضافه کنيد:  

بهينه سازي کانال يوتيوب براي افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب

يکي از موارد بسيار مهم براي افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب بهينه سازي کانال براي موتورهاي جستجو نظير گوگل است! با بهينه سازي کانال يوتيوب هنگامي که کاربران در گوگل عنواني را جستجو مي کنند، کانال شما و ويدئوهاي آن در اختيار کاربران قرار مي گيرد و به اين صورت موجب افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب مي شود. براي بهينه سازي کانال و حساب يوتيوب خود ابتدا بايد اکانت خود را به Partner Verified account ارتقاء دهيد؛ اين نوع حساب کاربري قابليت هايي مانند بهينه سازي کانال براي گوگل، کسب درآمد از بازديد ويدئوها و استفاده از تصاوير کوچک در کنار عنوان ويدئو را در اختيار شما قرار مي دهد. براي ايجاد اين نوع اکانت وارد حساب Creator Studio خود در يوتيوب شويد، سپس وارد بخش Channel > and then Status and Features شده و در تب Monetization بر روي Enable کليک کنيد.
کلیک کنید  پول توی لایو اینستاگرامه!
بنابراين از تاييد حساب کاربري خود مي توانيد ويدئو خود را به همراه تصاوير کوچک آپلود کنيد؛ براي اضافه کردن تصاوير کوچک وارد صفحه ويدئوي خود شويد و از طريق بخش تنظيمات، تصوير موردنظر خود را آپلود کنيد. همچنين مي توانيد يک عنوان بهينه که شامل کلمه کليدي مي شود، اضافه کنيد. با داشتن اکانت Creator شما مي توانيد لينک هايي را در بخش توضيحات ويدئو قرار دهيد تا کاربران را به سايت خود منتقل کنيد. همچنين استفاده از برچسب ها تاثير زيادي در بهينه سازي و افزايش بازديد ويدئو دارد! لازم است بنابراين از اعمال تغييرات ويدئوهاي خود، آن را ذخيره کنيد. يک قابليت بسيار جالب در يوتيوب، قابليت اضافه کردن زيرنويس به ويدئوها است! اين موضوع که بتوانيد ويدئوهاي خود را آپلود کنيد و زيرنويس مربوط به آن را در اختيار کاربران قرار دهيد، بسيار جالب است! بنابراين چنانچه قصد داريد يک زيرنويس به ويدئوي خود اضافه کنيد، لازم است تا زيرنويس خود را با پسوند txt آماده کنيد. سپس از طريق تنظيمات وارد بخش Video Manager شويد:   سپس روي تب Subtitles/CC کليک کنيد؛ اکنون کافي است فايل زيرنويس موردنظر را آپلود و آن را ذخيره کنيد.   وارد صفحه ويدئوي خود شويد تا از ديدن زيرنويس ويدئو لذت ببريد! ولی اين مورد در چه مواردي کاربرد دارد؟ فرض کنيد مي خواهيد محتواي انگليسي توليد کنيد ولی به فکر کاربران فارسي زبان هستيد، اشکالي ندارد! کافي است فايل زيرنويس آن را توليد کرده و در هنگام انتشار ويدئو، بر روي آن قرار دهيد. همچنين مي توانيد يک متن با عنواني براي درخواست اشتراک گذاري ويدئو توسط کاربران ايجاد کنيد و در فايل txt قرار دهيد. اکنون مي توانيد اين عنوان را در تمام ويدئوهاي خود قرار دهيد و آن را به کاربران نمايش دهيد.
کلیک کنید  حساب خصوصی اینستاگرام آموزش

نمايش تبليغات ويدئو به مخاطبان هدف براي افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب

يوتيوب ابزار تبليغاتي در اختيار کاربران و کانال هاي خود قرار داده است تا بتوانند به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب بپردازند. هنگامي که شما يک ويدئوي باکيفيت منتشر مي کنيد، قطعاً مي خواهيد توسط تعداد بيشتري از کاربران ديده شود؛ چنانچه مخاطبان هدف خود را مي شناسيد، استفاده از ابزار تبليغات ويدئو به شما کمک زيادي مي کند. با استفاده از ابزار Promote يوتيوب مي توانيد ويدئو خود را به کاربران موردنظر خود نمايش دهيد. همچنين چنانچه به دنبال روش هاي بدون هزينه هستيد، کافي است از طريق شبکه هاي اجتماعي ديگر ترافيک جذب کنيد! مثلاً چنانچه در توييتر فعاليت مي کنيد و دنبال کنندگان زيادي داريد، کافي است لينک يوتيوب خود را در توييتر قرار دهيد تا کاربران را به ويدئوي خود هدايت کنيد. همچنين چنانچه يک سايت يا وبلاگ براي کسب وکار خود داريد، کافي است آن ويدئو را به کمک ابزار و کد در سايت خود منتشر کنيد يا از کاربران بخواهيد براي ديدن ويدئو، به يوتيوب مراجعه کنند. اين موارد به افزايش ترافيک ويدئوهاي يوتيوب کمک مي کنند. همچنين با شناخت ساعت هايي که ويدئوها بيشترين بازديد را دارند، مي توانيد تعداد بازديد ويدئو خود را افزايش دهيد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *