وقتش رسيده که دستي به سر و روي پروفايل لينکدين خود بکشيد! احتمالا شما هم مثل خيلي از افراد بنابراين از ساخت حساب کاربري و ايجاد پروفايل در لينکدين، ديگر کاري به آن نداريد. در صورتي که بروزرساني پروفايل تاثير زيادي روي بازاريابي و جذب مخاطب دارد. بنابراين بايد فکري به حال آن کنيد! حتما مي دانيد که وقتي يک مشتري وارد صفحه شرکتي شما در لينکدين مي شود، انتظار دارد جديدترين محصولات و اطلاعات کاربردي درباره ي شرکت را در آنجا ببيند. حال تصور کنيد، صفحه لينکدين شما آنقدر متروکه است که گرد و خاک همه جاي آن را گرفته! مخاطب چه فکري با خود مي کند؟! قطعا دلسرد و نااميد شده و سراغ شرکت هاي ديگر مي رود. بنابراين بايد با استفاده از روش هاي مختلف به بهينه سازي پروفايل خود بپردازيم. اکنون چنانچه به اهميت بروزرساني پروفايل لينکدين پي برده ايد. در اين مقاله همراه ما باشيد تا ۷ روش ساده و مهم براي اين کار را با هم مرور کنيم. اميدواريم که با استفاده از اين روش ها بتوانيد يک پروفايل آپديت شده و جذاب داشته باشيد.

مشخصات خود را بروز کنيد

با وارد شدن به حساب کاربري لينکدين، اولين چيزي که مي بينيد، نام و مشخصات صفحه است. بنابراين بايد توجه ويژه اي به آن ها داشته باشيد! مخصوصا چنانچه صفحه ي شما يک صفحه ي شرکتي باشد. در اين صورت وظيفه ي شما سنگين تر خواهد بود و بايد با دقت بيشتري به اصلاح و بروزرساني مشخصات پروفايل لينکدين بپردازيد. ما در اينجا ليستي را آماده کرده ايم که با کمک آن مي توانيد بروزرساني را با سرعت بيشتري انجام دهيد. اين ليست شامل موارد زير است:
  • عکس در پروفايل لينکدين

اگر با فضاي لينکدين آشنا باشيد، افرادي را ديده ايد که هيچ عکسي روي پروفايل آن ها نيست. يا شايد خود شما هم هنوز عکسي روي پروفايل خود قرار نداده ايد. بنابراين در اين صورت بخش بسيار زيادي از طرفداران خود را از دست مي دهيد! دليل آن واضح است: مخاطبان تمايل چنداني به دنبال کردن افراد بي نام و نشان نخواهند داشت! بنابراين هر چه سريع تر يک عکس مناسب براي پروفايل لينکدين خود انتخاب کنيد. ولی اين عکس چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟!
کلیک کنید  پاک کردن متن یا بخش‌های ناخواسته از روی طرح
براي پاسخ به اين سوال بايد بگوييم که لينکدين جاي مناسبي براي عکس هاي اينستاگرامي نيست! بنابراين خواهشا از قرار دادن عکس هاي خانوادگي، چند نفره، دوستانه و يا حتي طبيعت و گل و گياه در پروفايل خود خودداري کنيد چرا که اين کار بسيار غير حرفه اي است!  
  • تصوير بنابراين زمينه و کاور

تصوير بنابراين زمينه و کاور، گل سر سبد پروفايل لينکدين است! زيرا در نگاه اول مخاطب را تحت تاثير قرار مي دهد. براي انتخاب اين تصاوير بايد به نوع صفحه ي خود توجه کنيد. چنانچه يک صفحه شخصي داريد استفاده از تصاوير با کيفيت و موضوعات مورد علاقه گزينه مناسبي براي شماست. ولی براي صفحه شرکتي لينکدين بهتر است از تصاويري استفاده کنيد که نشان دهنده ي نوع محصول و يا سرويس ارائه شده از طرف شما باشد. بروزرساني تصاوير بنابراين زمينه و کاور در پروفايل لينکدين اهميت بسيار زيادي دارد. براي درک اين اهميت کافي است تصور کنيد يک محصول جديد به شرکت شما اضافه شده و هيچ گونه تصويري از آن روي کاور و بنابراين زمينه نيست؛ در اين صورت، مخاطب و مشتري شما چه فکري خواهد کرد؟ قطعا آن محصول را جزء محصولات رسمي شما حساب نمي کند و براي خريد آن دچار ترديد خواهد شد. پس بهتر است همزمان با اضافه شدن محصول يا سرويس جديد و تغيير لوگوي شرکت، براي بروزرساني تصوير بنابراين زمينه و کاور در پروفايل لينکدين اقدام کنيد.
  • نام کاربري در پروفايل لينکدين

چيزي بدتر از اين نيست که نام خود را در پروفايل لينکدين اشتباه بنويسيد! شايد سوال کنيد مگر مي شود انسان نام خود را اشتباه بنويسد؟! براي پاسخ به اين سوال بهتر است پروفايل هاي مختلف لينکدين را بررسي کنيد. در آن صورت خواهيد ديد که برخي از آن ها داراي اشتباهات فاحش نگارشي است! بنابراين حواستان به اين مورد باشد.
کلیک کنید  مسابقه اینستاگرامی برای تثبیت برند
همچنين، چنانچه بنا به هر دليلي نام و نام خانوادگي شما تغيير کرده است، اين تغييرات را بايد روي نام کاربري خود نيز اعمال کنيد. براي اين کار روي قسمت ويرايش (Edit) کليک کرده و در کادر Former Name نام جديد خود را تايپ کنيد.  
  • هدلاين در پروفايل لينکدين

يکي از بخش هايي که مي توانيد به معرفي خود و يا کسب و کار خود بپردازيد، بخش هدلاين است. هدلاين دقيقا در زير نام کاربري و در کنار عکس پروفايل شما قرار دارد. در اين قسمت بايد با حداکثر ۱۲۰ کاراکتر، خود را توضيح دهيد. اين که تخصص شما چيست؟ در چه شرکتي کار مي کنيد؟ چه محصولاتي توليد مي کنيد؟ و ساير سوالات مشابه را بايد در همين ۱۲۰ کاراکتر پاسخ دهيد. اما بروزرساني هدلاين چه ضرورتي دارد؟ پاسخ اين است که انسان ها دائما در حال آموزش و يادگيري هستند و ممکن است مهارت هاي جديدي بياموزند. بنابراين بهتر است اين مهارت ها به بخش هدلاين در پروفايل لينکدين اضافه شوند.  

محتواي جديد به پروفايل لينکدين اضافه کنيد

وقتي کسي وارد صفحه لينکدين شما مي شود، انتظار دارد جديدترين مطالب مربوط به شما را ببيند! اين مطالب مي تواند مصاحبه با سايت هاي مختلف، ويدئوهاي شما در يوتيوب، تيزرهاي تبليغاتي محصولات شرکت و يا لايوهاي ضبط شده ي شما در اينستاگرام و فيسبوک باشد. بنابراين سعي کنيد هميشه آپديت باشيد و جديدترين محتواها را روي پروفايل لينکدين خود قرار دهيد. برخي از افراد ممکن است تعداد زيادي مصاحبه و يا تيزر تبليغاتي داشته باشند و بخواهند همه ي آن ها را در پروفايل لينکدين خود قرار دهند؛ اين کار مخاطب را سردرگم کرده و از ديدن اين همه فيلم و مصاحبه منصرف خواهد کرد. بنابراين بهتر است خلاقيت به خرج دهيد و با گذاشتن ويدئوهاي جذاب تر در پروفايل لينکدين معرفي بهتري از خود داشته باشيد.
کلیک کنید  بازاریابی اپلیکیشن و موبایل مارکتینگ
 

سوابق خود را بروزرساني کنيد

همان طور که گفتيم، شبکه اجتماعي لينکدين يک فضاي حرفه اي براي کسب و کار است. زيرا ويژگي هاي منحصربفردي براي معرفي تخصص ها، محصولات و خدمات دارد. يکي از اين ويژگي ها، امکان به نمايش گذاشتن تجربه ها و سوابق کاري است که در ادامه ي مقاله به اين بخش مي پردازيم. در پروفايل لينکدين بخشي با عنوان سوابق و تجربيات وجود دارد که به نام Experience شناخته مي شود. در اين بخش مي توانيد تجربيات شغلي گذشته و حال حاضر خود را يادداشت کرده و خود را از اين طريق به کارفرمايان معرفي کنيد. آن ها نيز با بررسي تخصص ها و سوابق کاري ممکن است از شما براي استخدام دعوت کنند. بنابراين سعي کنيد ليستي کامل از تجارب کاري خود را آماده کرده و در بخش Experience قرار دهيد. براي اضافه کردن سوابق شغلي بايد از آيکون Add position استفاده کنيد. با اين روش مي توانيد تمام سوابق خود را در پروفايل لينکدين وارد کرده و آن ها را به ترتيب اهميت مرتب کنيد. همچنين، در صورتي که تعداد اين سوابق زياد است، دسته بندي کردن آن ها را فراموش نکنيد!  

لينک ها را چک کنيد

يکي از قابليت هاي جذاب لينکدين، امکان قرار دادن لينک وبسايت در پروفايل است. با اين کار مشتري و مخاطب شما مي تواند به آساني وارد وبسايت شده و از فروشگاه محصولات شما ديدن کند. علاوه بر آن، گذاشتن لينک وبسايت در پروفايل لينکدين باعث تعامل بيشتر مخاطبان شده و کسب و کار شما را رونق خواهد داد.
کلیک کنید  وایبر روی ویندوز فون و آیفون و اندروید
قرار دادن اين لينک ها در پروفايل کار سختي نيست و شما مي توانيد با کليک روي قسمت websites در پروفايل لينکدين وارد اين بخش شده و لينک هاي خود را قرار دهيد. احتمالا شما هم تجربه ي خرابي لينک را داشته ايد! زيرا معمولا برخي از لينک ها بنابراين از مدتي ممکن است از کار افتاده و بروزرساني آن ها ضروري باشد. بنابراين بهتر است هر چند وقت يکبار به سراغ اين لينک ها رفته و درست بودن آن ها را چک کنيد. در صورتي که هر کدام از آن ها دچار مشکل بود، از طريق آيکون Edite مي توانيد آن ها را ويرايش کنيد.

مخاطبان خود را پاک سازي کنيد

خب! رسيديم به بخش جذاب پاکسازي مخاطبان! در اين بخش بايد با افراد بي ربط و غير ضروري خداحافظي کنيد؛ چرا که لينکدين يک شبکه ي اجتماعي حرفه اي است، بنابراين مخاطبان نيز بايد مربوط به حرفه و کسب و کار شما باشند. به نظر شما چه دليلي دارد که يک شرکت بازاريابي محصولات الکترونيکي با صفحه پروفايل لينکدين يک خواننده در ارتباط باشد؟! اصلا اين کار چه ضرورتي دارد؟! بنابراين عادت هاي اينستاگرامي خود را کنار بگذاريد و تنها درخواست افرادي را بپذيريد که مرتبط با کسب و کار شما هستند. بهترين روش براي پاکسازي و بروزرساني مخاطبان، برقراري ارتباط و ارزش دادن به مخاطبان مهم است. براي اين کار مي توانيد از آن ها نظرخواهي کنيد، پيام تبريک بفرستيد و خلاصه سر صحبت را با او باز کنيد. مطمئن باشيد روزي همين ارتباط هاي مهم سکوي پرش شما خواهند بود.
کلیک کنید  هشتگ های موردعلاقه خود را در اینستاگرام دنبال کنید!
 

در صفحه ي خود فعاليت کنيد

تجربه به ما ثابت کرده که صفحات راکد نه تنها مخاطب را جذب نمي کند، بلکه باعث فراري دادن او مي شود! به نظر شما چرا يک نفر بايد صفحه لينکدين شرکتي را فالوو کند که مدت هاست هيچ پستي در آن منتشر نشده است؟ پس سعي کنيد به صورت مرتب، پست هاي جذابي را در صفحه ي خود قرار دهيد تا پروفايل لينکدين شما همواره در صدر ليست مخاطبان باشد. فقط بايد مواظب باشيد تا زياده روي در انتشار پست ها، منجر به ريزش مخاطبان شما نشود. براي بروزرساني پست ها و مطالب در پروفايل لينکدين، بايد در گام اول، پست هايي که بيشتر مورد توجه مخاطب بوده است را شناسايي کنيد. جالب است بدانيد که لينکدين اين امکان را فراهم کرده است! تنها کافي است با کليک روي علامت فلش در نزديک آيکون View profile as و سپس انتخاب View recent activity وارد اين بخش شده و روي قسمت recent activity کليک کنيد. در ادامه ماجرا با ديدن ميزان علاقه ي مخاطب به هر پست، سليقه او را پيدا کرده و مطالب مورد علاقه ي او را به اشتراک مي گذاريد. در اين صورت بهينه سازي پروفايل لينکدين به خوبي انجام خواهد شد.  

بروزرساني صفحه شرکتي را فراموش نکنيد

آخرين مرحله از بروزرساني پروفايل لينکدين توجه به صفحه شرکتي است. غافل شدن از اين صفحه تير خلاصي به بازاريابي اينترنتي شما خواهد بود! بنابراين همزمان با چک کردن مشخصات، عکس ها و کاورها در صفحه شخصي، اين موارد را در صفحه شرکتي نيز مورد بررسي قرار دهيد.
کلیک کنید  استارتاپها و سایت مرجع Startupik
اگر تغييراتي در برند و محصولات شرکت ايجاد شده است بايد بلافاصله قسمت درباره ما يا about us در صفحه شرکتي را ويرايش کنيد. همچنين با آپديت شدن لينکدين ممکن است امکانات جديدي به آن اضافه شود، بنابراين شما هم هميشه آپديت بمانيد!    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *