در این نوشتار ابتدا به بررسی کامل محتوا و مفهوم تولید محتوای دیجیتالی می پردازیم تا شما از هر حیث با متن ها و ساختارهای مختلفی که در نوشتن آن استفاده می شود آشنا شوید.

البته فراموش نکنید که تولید محتوا صرفاً نوشتن ‌متن نیست. با این حال قبل از اینکه شروع کنیم و روش‌های تالیف محتوای متنی را به شما بگوییم، به بررسی کامل دانش تولید محتوای الکترونیکی یا همان متن هایی که برای انتشار مقالات و استفاده در شبکه های اجتماعی نیاز داریم.

ضروری به نظر می رسد برای یادگیری کامل تا انتهای این مبحث با ما همراه باشید. این یک فرصت است که ما  دانش و مهارت تولید محتوا را از سایت لمفا به عنوان پایگاه آموزش مهارت ایرانیان بخوبی دریافت کنید.

اینکه تولید محتوا به خودی خود هدف نیست یک مسئله کاملا مسلم است. در واقع شما به دنبال یک سیستم برای انتقال اطلاعات به افراد مشخص هستید.

در واقع محتوا تولید کردن نوشتار و محتوا به فراهم کردن زمینه هایی نیاز دارد که باید پیش از اقدام مورد ارزیابی قرار دهید. پرسونای مخاطبان و نیاز آنها و علاقه های آن تنها گزینه های مهم و تعیین کننده در فرآیند تولید محتوا است.

در واقع کاربران و نیاز آنها بر روی همه جوانب تولید محتوا تاثیر می گذارد. بنابراین شما فقط به نوشتن مشغول نمی شوید باید کارهای دیگری هم انجام دهید و مجموع این کارها فرآیندی را ایجاد می کند که از نویسندگی وسیع تر است.

وگرنه به جای استفاده از عبارت تولید کردن محتوا همان نویسندگی را به کار می‌بردیم این طور نیست؟!

در منابع خارجی وقتی که تولید محتوا را سرچ می کنیم یک پاراگراف بسیار خوب و رسا گویا وجود دارد که این هم برای شما درج می کنم تا بعد در ادامه بررسی عمیق تر و جامع تر فرآیند محتوا نویسی بپردازیم.

 

تولید محتوا یک سیستم است نه یک هدف. این سیستمی برای ایجاد اطلاعات برای مخاطبان مشخص است. این شامل کار کردن با افرادی است که می خواهید با آنها صحبت کنید ، و آنچه را که می خواهید انجام دهید. به همین ترتیب ، استراتژی محتوای شما همیشه باید سیستم تولید محتوای شما را هدایت کند.

 

اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا ایجاد آگاهی ، رهبری و فروش است. نوع محتوایی که تولید می کنید باید یکی از این اهداف را برآورده کند. این برای محتوای نوشتاری ، ویدئو یا تصویر درست است. این مسئله همچنین در مورد جایی که شخصی آن محتوا – آنلاین یا آفلاین را مصرف کند- نیز صادق است.

 

نوع محتوایی که شما تولید می کنید نحوه تولید آن را تعیین می کند. می توانید محتوا را با توجه به قالب آن تعریف کنید – مانند وبلاگ ، مقاله یا ویدیو. اما تعریف مطالب با اقدامی که می خواهید مخاطبان پس از مصرف آن انجام دهند ، مفیدتر است. اگر محتوا را با توجه به نتایج آن تعریف کنید ، اندازه گیری و درک اینکه آیا برای شما مفید است بسیار ساده تر می شود.

 

در این صفحه انواع مختلف محتوا را توضیح خواهیم داد:

 

  • اهداف تولید محتوا؛
  • نقش های لازم برای تولید محتوا؛
  • قالب های تولید محتوا؛
  • برنامه ها و برنامه ها؛

و راه های حل مشکلی که هنگام تولید محتوا با آنها روبرو می شوید.

سه نوع محتوا

سه نوع اصلی از محتوا وجود دارد. آنها محتوای سنگ بنایی ، محتوای دروازه بان و محتوا در حال تکامل هستند.

 

محتوای سنگ بنای اصلی محتوایی است که سعی دارد یک موضوع واحد را به روشی مشخص پوشش دهد. هدف از محتوای سنگ بنای اغلب رهبری فکر است. شما آن را تولید می کنید تا اقتدار خود را با مخاطبان خود برقرار کنید.

 

محتوای دروازه دار محتوا است که می تواند برای چیزی مبادله شود (مانند اطلاعات تماس). شما برای برقراری ارتباط با مخاطب ، محتوای دروازه ای تولید می کنید.

 

محتوای در حال تکامل ، جریانی از محتوای منظم تولید شده است. ممکن است به صورت یک سری پست های وبلاگ یا گزارش های منظم خبری یا قسمت های منظم یک برنامه باشد. شما برای ایجاد آگاهی از مخاطبان مورد نظر خود محتوای در حال تکامل تولید می کنید.

چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید کنید؟

میزان واقعی محتوای مورد نیاز شما برای تولید متفاوت است از شرکت به شرکت دیگر و از صنعت به صنعت دیگر. پاسخ کوتاه به این است که بگویید شما فقط باید حداقل محتوای مورد نیاز خود را برای رسیدن به نتایج دلخواه تولید کنید. اما این برای بسیاری از مردم راضی کننده نیست.

 

ممکن است راحت تر باشد که فکر کنید چه مقدار محتوا برای هر نوع محتوا تولید کنید. محتوای سنگ بنای باید متفکر و معتبر باشد. بنابراین تولید آن طولانی می شود.

در نتیجه ، شما سعی در تولید بیش از حد آن نخواهید داشت ، زیرا این امر می تواند باعث ریزش زیاد منابع شود. با توجه به ماهیت آن ، محتوای سنگ بنای نیاز به بیشترین منابع از هر نوع محتوا را دارد. این منابع ممکن است زمان یا دانش باشد ، اما رهبری فکر می کند که هر دو مورد زیادی نیاز دارند.

برای دستیابی به اهداف خود ، محتوای دروازه ای به اندازه محتوای سنگ بنای قطعی نیست. البته ، می تواند باشد. اما از آنجا که هدف از محتوای دروازه ای ایجاد ارتباط است. بنابراین تعداد بیشتری از محتوای کم تعریف شده می تواند در این هدف باشد.

کلیک کنید  حل مشکل آپلود فایل های غیرمجاز در وردپرس

تحول محتوا نیاز به تولید منظم دارد. هدف از تکامل محتوا ایجاد آگاهی است. شما این کار را با ایجاد و توزیع محتوای جدید بطور منظم انجام می دهید. اگر مخاطبان بالقوه شما آگاه باشند که شما چنین کاری انجام می دهید ، ممکن است کنجکاو شوند که در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هدف از تولید محتوا

هدف از بازاریابی محتوا ایجاد مخاطب و ترغیب آنها به خرید چیزی است. اما هدف از تولید محتوا بسیار باریک تر است.

هدف از تولید محتوا برقراری ارتباط با یک مخاطب است. این محتوا هنوز به تعداد زیادی از افرادی که آن مخاطبان را تشکیل می دهند توزیع شده است. اما به علایق ، مشکلات و امیدهای هر فرد در آن مخاطب می پردازد.

درک این نکته اساسی تفاوت چشمگیری در اثربخشی محتوا ایجاد می کند. اگر هدف از محتوا تحریک برخی اقدامات توسط یک فرد باشد ، نیاز به پرداختن به یک فرد دارد.

این تفاوت بین صحبت کردن با کسی و صحبت کردن با او است. فردی که به شما پرداخته می شود توسط افراد بازاریابی شما نشان داده می شود. این اشخاص به عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما ایجاد می شوند.

راه ارتباط با فرد ، ایجاد محتوا است که هم سرگرم کننده باشد ، هم آموزش ، هم آموزنده و هم که ترکیبی از هر سه است. محتوای سرگرم کننده در سطح عاطفی با افراد ارتباط برقرار می کند. محتوای آموزشی در سطح روشنفکری متصل می شود. و محتوای آموزنده در سطح توجه متصل می شود.

محتوای عاطفی یا سرگرم کننده

اگر هدف شما برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح عاطفی است ، باید محتوا درباره افراد تولید کنید. محتوای احساسی غالباً به نوعی داستانی شکل می گیرد (اما لازم نیست).

این زبان اغلب شامل بسیاری از زبانهای توصیفی در حواس پنج گانه است. به این دلیل است که از طریق حواسمان احساساتی را تجربه و ابراز می کنیم. اگر یک پاسخ را با توجه به چیزهایی که می بینید ، می شنوید ، مزه می کنید ، لمس یا بو می کنید توصیف کنید ، خوانندگان احساسات مرتبط با آن حواس را احساس می کنند.

 

محتوای آموزشی یا فکری

اگر هدف شما آموزش مخاطبان خود است ، باید محتوا را برای توصیف فرآیندها یا تجزیه و تحلیل داده ها تولید کنید. این داده ها ، شواهد و استدلال ساختاری است که محتوای آموزشی را از نظر متمایز می کند.

به هر حال ، یک نظر ممکن است براساس تجربه شخصی یا حرفه ای شما باشد. اما بدون پشتیبان گیری از ادعاهای آن ، در واقع محتوای آموزشی نیست. احساسی است این مربوط به یک شخص است – شما تفاوت بین یک داستان آموزشی و یک داستان سرگرم کننده ، عینیت در برابر ذهنیت است.

محتوای آموزنده و جذاب

محتوای آموزنده به دلیل ارز ، جدید بودن و اهمیت آن توجه خواننده را به خود جلب می کند. خبر مثالی عالی برای محتوای آموزنده است. اخبار روزانه درمورد مواردی است که اخیراً اتفاق افتاده است (تازگی). در اسرع وقت (ارز) گزارش می شود. اگر می توانید محتوای آموزنده ای را برای مخاطب ارائه دهید ، آنها با تلاش آنها پاداش شما را پاداش می دهند.

 

هر یک از این نوع مطالب می تواند مورد توجه قرار گیرد. با این وجود توجه یک منبع محدود است ، بنابراین محتوا باید قول وعده را به مخاطب بدهد و آن را تحویل دهد.

 

نقش ها و مسئولیت های تولید محتوا

نقش های اصلی درگیر در هر مرحله از تولید یک محتوا با ایده پردازی در پشت آن آغاز می شود. سپس باید آن را برای مخاطبان ارائه دهید. سرانجام ، شما باید اطمینان حاصل کنید که آن صحیح است ، و آنچه را که قصد داشتید برای گفتن خود می گوید.

ایده خوبی است که آن نقش های تیمی را ثبت کنید ، بنابراین هر یک از اعضای تیم محتوای شما می داند چه انتظاری از آنها دارد و چه زمانی انتظار می رود.

می توانید آن کارها را در نوشتن ، طراحی و تولید و ویرایش خراب کنید.

نقش نوشتن در تولید محتوا

نوشتن هر فرآیند تولید محتوا را شروع می کند. نوشتن همیشه شروع است ، خواه قصد ساخت فیلم یا وبلاگ یا قطعه ای از هنر خیابانی را داشته باشید. عمل نوشتن اهداف استراتژی محتوای شما را به یک تاکتیک برای جذب مخاطب تبدیل می کند.

برخی نوشتن را دشوار می دانند. دلایل زیادی برای آن وجود دارد. معمول است که افراد هنگام نوشتن با جزئیات مشروب شوند. آنها جمله های میانی را متوقف می کنند و سعی می کنند آنچه را که نوشتند بازنویسی کنند. یا آنها یک ساعت را صرف تلاش برای فکر کردن به جمله کاملی می کنند که فکرشان را ابراز خواهد کرد.

نویسندگان حرفه ای این کار را نمی کنند. آنها فقط کلمات را بر روی کاغذ (یا بر روی صفحه نمایش) ، به عنوان مورد ، پایین می آورند. پس از پایان کار ، آنها انتظار دارند آنچه را که نوشته اند دوباره بنویسند. و دوباره آن را دوباره بنویسید.

همه با عمل نوشتن مرعوب می شوند. زیرا آنها خود را با نویسندگانی که بزرگ می دانند مقایسه می کنند. آنها به عنوان عضو مخاطب در حال نوشتن مطالب خود هستند.

اما وقتی به عنوان نویسنده به نویسندگی نزدیک می شوید ، انتظار ندارید لحظه ای که در صفحه قرار می گیرد عالی باشد. این نیاز به بازنویسی و بازنویسی دارد. و بعد از آن ، اغلب نیاز به کمک بیشتر کارشناسان تولیدی یا طراحان و ویراستاران قبل از اینکه محصول نهایی به همان اندازه که ممکن است باشد ، باشد.

کلیک کنید  استراتژی تولیدمحتوا

نقش طراحی و تولید

تمام مطالب ، از فروتن ترین وبلاگ گرفته تا یک فیلم سینمایی یا کتاب طولانی ، مراحل تولید را طی می کنند. اگر محتوا به صورت آنلاین مصرف شود ، توسط یک طراح UX و / یا UI ارائه می شود. در صورت چاپ ، توسط یک طراح گرافیک ارائه می شود. اگر فیلم است ، کسی باید از آن فیلمبرداری کند و صدا را ضبط کند.

در حالی که طراحی خوب اغلب برای مخاطب قابل مشاهده نیست ، اما این بدان معنا نیست که آنجا نیست. در حالی که یک طراح UX کار بسیار متفاوتی را برای مثلاً یک فیلمبردار انجام می دهد ، یک چیز اساسی در این میان است. آنها به دنبال راه هایی برای نمایش بصری ایده هستند.

طراحی و تولید عالی همیشه با ایده های بیان شده توسط نویسنده آغاز می شود. سپس طراحان و افراد تولیدکننده واژگان بصری خود را برای تحقق این ایده آورده اند ، این باعث تقویت ارتباط می شود. به عنوان مثال ، اگر اسکریپتی در مورد کیفیت یک محصول بنویسید ، نمی توانید بر اساس آن اسکریپت در iPhone خود فیلم بگیرید.

نقش ویرایش در تولید محتوا

ویراستاران نقش های مهمی در تولید محتوا ایفا می کنند. در سطح خرد ، آنها در حال نوشتن مواردی مانند هجی ، بیان و حس هستند. در سطح کلان ، آنها در حال بررسی این هستند که یک نویسنده در تلاش است چه بگوید و آیا آنها به آن اهداف دست یافته اند یا نه.

 

برای تولید فیلم یا صدا ، ویرایشگر ممکن است نسخه نهایی یک داستان را از فیلم یا صدا خام تهیه کند و بر اساس یک فیلم نامه باشد. در این صورت ، نقش آنها یکسان است ، حتی اگر وظایفی که انجام می دهند متفاوت باشد. آنها هنوز پلی بین نویسنده و مخاطب هستند.

عادی است که مردم فکر کنند ، “من یک رایانه املائی دارم ، به ویرایشگر احتیاج ندارم” و درست است که برخی از ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که بررسی نوشته های شما را کمی ساده تر می کند.

در حالی که برخی از این ابزارها کاملاً پیچیده هستند ، اما هیچ یک از آنها نمی توانند بررسی کنند که آیا نوشتن شما منطقی است.

ویرایش کار خود غیرممکن است ، زیرا مغز شما می داند شما چه می خواهید بگویید. به عنوان یک ماشین کارایی ، شما را مجبور می کند که منظورتان را بجای آنچه در واقع نوشتید ، ببینید. ویراستار تنها شخصی است که می تواند در رفع آن مشکل به شما کمک کند.

بهترین ویرایش برای خوانندگان نامرئی است. حتی ویرایش بهتر برای نویسندگان قابل مشاهده نیست.

 

تولید محتوا برای نشر دیجیتال

فراتر از اصول اساسی نوشتن ، طراحی یا تولید و ویرایش ، نگرانی های تولید ویژه ای برای سیستم عامل های خاص وجود دارد.

اگر محتوای شما قرار است در وب سایتی نمایش داده شود ، باید در صفحه موتورهای جستجو نیز بهینه شود. سالها پیش ، این شامل تلاش برای لغو کلمات کلیدی هدف در متن است. این روش که “پر کردن کلمات کلیدی” نامیده می شود ، اکنون لازم نیست. در واقع ، می تواند یک مجازات برای شما به همراه داشته باشد.

 

موتورهای جستجو ترجیح می دهند مطالب خود را با افراد در ذهن بنویسید. آنها استدلال می کنند که اگر افراد زیادی محتوای شما را دوست داشته و به آن اعتماد کنند ، این رتبه بندی به طور طبیعی دنبال می شود.

اما همچنان باید به استفاده از کلمات کلیدی در چند مکان مهم در مقالات خود توجه کنید. استفاده از آن کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بفهمند. این به نوبه خود ، به آنها کمک می کند تا آن را برای افرادی که جستجو می کنند ، انجام دهند.

کلمه کلیدی شما در هر قسمت از مطالب خاص ، به نوع محتوا بستگی دارد. اگر محتوای سنگ بنای را تولید می کنید ، یک کلمه کلیدی یا عبارت کوتاه تر را هدف قرار می دهید (مثلاً “کفش قرمز”). اگر این یک ورود به وبلاگ است ، می توانید یک عبارت کلیدی کلیدی طولانی تر (مانند “کفش قرمز برای مردان” یا “فیلم ترسناک کره ای کفش های قرمز”) را هدف قرار دهید.

 

ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و صفحات وب شما را به همان روشی که موتور جستجو می خواند بخوانید. اگر بهینه سازی شده است بیشتر به شما (از طریق سیستم چراغ راهنمایی) می گویند.

معروف ترین Yoast است که افزونه ای برای سایت های وردپرس و دروپال در دسترس است. اغلب جستجوگرهای صفحه SEO در نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot یا Marketo گنجانده می شوند.

 

تولید محتوا برای فیلم و صدا

مزیت محتوای ویدیویی و صوتی این است که می تواند توجه مخاطب را از طرق مختلف جلب کند که کلمه نوشتاری نمی تواند. صداها یا تصاویر آرامش بخش به دنبال صداها یا تصاویر ناگهانی ، غیر منتظره ، می توانند توجه خود را به گونه ای که کلمه نوشتاری نمی تواند جلب کند.

 

ضرر تولید محتوا برای فیلمبرداری و صدا این است که به تجهیزات خاصی از جمله دوربین ، میکروفون و نرم افزار ویرایش صوتی یا فیلم نیاز دارد. هزینه های این تجهیزات و تخصص لازم برای استفاده صحیح از آن ممکن است برای برخی مشاغل مضر باشد.

کلیک کنید  Sales Navigator در لینکدین و تاثیر آن در بازاریابی

خرید تجهیزات با کیفیت خوب می تواند گران باشد ، و گمراه کننده است که فکر کنید فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود می توانید از بین ببرید.

میکروفون موجود در تلفن هوشمند شما صوتی با کیفیت مناسب را انتخاب نمی کند تا محتوای شما حرفه ای به نظر برسد. با تکیه بر روی آن چه از نظر صدا و سیما می توانید تمام کارهایی را که انجام داده اید در ساخت اسکریپت ها و مفاهیم بی فایده کنید.

وقت اضافی ، هزینه و تخصص لازم برای تولید فیلم و صدا نیز می تواند یک مزیت باشد. آوردن افراد و ایده های اضافی در فرآیند تولید شما می تواند محتوای شما را جذاب تر و جذاب تر از آنچه در غیر این صورت بوده است ، باشد. محتوای جذاب تر مخاطبان بیشتری را برای شما ایجاد می کند.

اگر شرکت شما می تواند از مخاطبان به چندین روش کسب درآمد کند و استراتژی شما این امکان را فراهم می کند ، پس سرمایه گذاری اضافی لازم برای این نوع محتوا ارزشمند است.

 

تولید محتوا برای چاپ و برنامه ها

انتشارات و برنامه های رایانه های لوحی و تلفنهای هوشمند اغلب به عنوان رسانه “لاغر” توصیف می شوند. مقصود از آن این است که آنها رسانه هایی هستند که در اوقات فراغت و با توجه کامل مخاطبانشان مصرف می شوند.

تحقیقات انجام شده در مجله های سفارشی توسط McNair Ingenuity نشان داد که مخاطبان به طور متوسط ​​39.7 دقیقه وقت خواندن را به مجلات دلخواه مورد علاقه خود اختصاص می دهند (از جمله یکی برای انجمن رستوران و پذیرایی که توسط Engage منتشر شده است).

گرفتن این میزان توجه غیرقابل تفکر از هر رسانه دیگری امری غیرمعمول است. خواندن یک مجله هنگام تماشای یک برنامه تلویزیونی یا خواندن چیز دیگری کار آسانی نیست.

 

تولید مجلات چاپی نیاز به دانش و تجربه دارد. اکثر مشاغل که از مجلات چاپی به عنوان بخشی از زرادخانه بازاریابی خود استفاده می کنند ، تمایل دارند که برای تولید آنها ، به آژانس های تخصصی منعقد شوند.

چاپ مجلات برای چاپ و ارسال نامه گران است. آنها همچنین به کارکنان حداقل یک ویراستار ، یک طراح ، و یک ویرایشگر فرعی یا تصحیح کننده و همچنین بودجه ای برای نویسندگان و عکاسان نیاز دارند.

 

ناشران و آژانسهای نشر این هزینه ها را در بسیاری از نشریات گسترش می دهند. آنها اغلب هزینه ها را با درآمد تبلیغاتی تکمیل می کنند. تأمین هزینه های آن هنگامی که مخاطب واحدی را هدف قرار می دهید دشوار است.

 

تولید یک برنامه به همه مهارت های ذکر شده در بالا ، همراه با حساب های توسعه دهنده (با اپل و گوگل) و نوعی سیستم عامل برای انتشار در آن نیاز دارد. تعدادی از ارائه دهندگان سیستم عامل مختلف از جمله Adobe ، Zinio ، PixelMags و بسیاری دیگر وجود دارند. همه آنها در قیمت های مختلفی ارائه می شوند و سطح متفاوتی از تعامل را برای خوانندگان ارائه می دهند.

 

مشکلی که در حال حاضر برنامه ها در توزیع آنها نهفته است. توزیع توسط اپل (از طریق App Store) یا Google (از طریق Google Play) کنترل می شود. در حال حاضر هیچ روش اتوماتیک برای ردیابی استفاده از برنامه توسط یک کاربر خاص وجود ندارد – و حتی نمی دانید کاربران شخصی شما دقیقا چه کسانی هستند. بنابراین در حال حاضر اندازه گیری اثربخشی سیستم عامل دشوار است.

 

چشم انداز تبلیغاتی شما نیز محدود است ، زیرا فروشگاه های برنامه از Google و Apple بیشتر به فروشگاه های جستجو شبیه موتورهای جستجو هستند. مرور یک تجربه ناخوشایند برای کاربر است. اگر دقیقاً بدانید که به دنبال چه هستید ، نتایج بسیار بهتری حاصل می شود.

ایجاد یک برنامه تولید محتوا

یک برنامه تولید محتوا به شما می گوید چه چیزی منتشر می کنید. این یک استراتژی محتوا است که سندی است که شخصیت های بازاریابی ، اهداف مورد انتظار و تاکتیک های دستیابی به آن را مشخص می کند.

یک برنامه تولید محتوا نقشه ای است که در آن هر قطعه از محتوای منحصر به فرد شما تولید شده در یک سفر فروش ایده آل مشتری از آگاهی تا حمایت قرار می گیرد.

این امر نیاز به شخصیت های از پیش تعیین شده ، همراه با ایده ای دارد که این اشخاص ممکن است در تلاش برای حل آنها باشند. محصولات یا خدمات شما که این مشکل را حل می کنند ؛ و ایده ای درباره چگونگی رسیدن به انتظارات آنها. سپس این طرح هر یک از مراحل را مشخص می کند و مشخص می کند چه نوع محتوا به مشتری از طریق آنها کمک می کند.

انواع اصلی مطالبی که شما در آن برنامه ریزی خواهید کرد مطابقت دارد با سه مرحله از سفر خریدار – آگاهی ، توجه و تبدیل.

نقشه برداری پرسنل خود را به محتوا تا مرحله چرخه زندگی

بخشی از فرآیند توسعه personas بازاریابی شامل شناسایی مشکلاتی است که افراد با استفاده از محصولات یا خدمات شما سعی در حل آن دارند. هنگامی که این کار را کردید ، برنامه تولید محتوای شما با ایده هایی برای تک تک مطالب با آن مشکلات مطابقت دارد.

کلیک کنید  چرا سایت ما وبلاگ لازم دارد

 

به عنوان مثال ، شما می توانید کارگاه های برنامه نویسی کامپیوتر تعطیلات مدرسه را بفروشید. یکی از پرسنل بازاریابی شما مادران شاغل با کودکان زیر 12 سال خواهد بود. یکی از مشکلات آنها تلاش برای یافتن فعالیت های تعطیلات مدرسه ای است که یک روز کامل طول می کشد. مشکل خاص دیگر یافتن فعالیتی است که برای بچه های آنها مفید باشد.

 

بنابراین ممکن است قصد داشته باشید برخی از مطالب آگاهی را در مورد فعالیتهای آب و هوایی برای کودکان در تعطیلات مدرسه تولید کنید. شما همچنین می توانید در مورد مهارت هایی که کودک در یادگیری رمزگذاری پیدا می کند ، محتوای قابل توجهی تولید کنید. سرانجام ، شما می توانید مقداری محتوای تبدیل در مورد دلیل منحصر به فرد و مفید بودن کارگاه های برنامه نویسی خود تولید کنید.

 

برنامه تولید محتوا هریک از آن بخش از مطالب را به مرحله ای از سفر مشتری تبدیل می کند. محتوای آگاهی منجر به توجه به محتوا می شود ، که منجر به محتوای تبدیل می شود. طرحی مانند این باید برای هر شخصیت بازاریابی مورد نظر خود تولید شود.

 

در مورد میزان نیاز به تولید محتوا برای هر مرحله از سفر مشتری هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. اما معقول است که محتوا را مورد توجه بیشتری نسبت به تبدیل ، و محتوای آگاهی بیشتر از توجه قرار دهید.

 

برای اینکه ایمن باشید ، به عقب کار کنید. برای هر قطعه از محتوای تبدیل ، دو قطعه محتوای در نظر گرفتن و چهار قطعه محتوای آگاهی تولید کنید.

 

با برنامه ریزی واضح برای یک سفر مشتری با محتوا ، ردیابی و اندازه گیری اثربخشی هر بیت از محتوای جداگانه آسان تر می شود.

ایجاد برنامه تولید محتوا

یک برنامه تولید محتوا به شما می گوید که چه زمانی محتوای کمی را تولید می کنید. برنامه تولید محتوا نیز گاه به گاه تقویم سرمقاله خوانده می شود. این برای هر دو مشتری و تیم شما مفید است ، زیرا هر یک از محتوای تولید شده را در یک جدول زمانی تنظیم می کند.

 

یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی محتوا انتشار منظم است. اگر در یک برنامه منظم منتشر کنید ، اعتماد مخاطبان خود را آسانتر می کند. به همین دلیل است که مجلات هر ماه در یک ساعت مشخص منتشر می شوند و برنامه های تلویزیونی و رادیویی هر هفته در یک زمان پخش می شوند.

 

برنامه تولید محتوا همچنین به شما کمک می کند تا با تلاش های بازاریابی خود مطابقت داشته باشید. پس از تهیه برنامه تولید محتوا ، باید تعیین کنید که چه زمانی می خواهید هر محتوا را منتشر کنید. همچنین باید تخمین بزنید که تولید هر قطعه چقدر طول می کشد.

 

برنامه شما همچنین می تواند مشخص کند کجا و چه زمانی می خواهید هر قطعه محتوا را تبلیغ کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است برنامه ریزی کنید که هر هفته دو قطعه از مطالب را منتشر کنید. برنامه شما می تواند اطمینان حاصل کند که یکی از این بخش ها محتوای آگاهی است ، جایی که ممکن است مورد دیگر یا محتوای تبدیل یا محتوای تبدیل باشد. می توانید ببینید که آیا بیش از حد یک نوع محتوا را منتشر می کنید یا نه ، و ببینید چه زمانی باید تولید بیشتر کنید تا ثبات خود را حفظ کنید.

 

بخش مهمی از برنامه تولید شما ، مهلت های مختلف نوشتن ، ویرایش و طراحی و همچنین انتشار است.

 

محتوای مرتبط

برای بارگیری یک تولیدکننده برنامه تحریریه اینجا را کلیک کنید – شما فقط مهلت خود را وارد می کنید و این یک برنامه تولید را برای شما ایجاد می کند.

ایجاد گردش کار تولید محتوا

آخرین قسمت از معمای تولید محتوا ، گردش کار محتوا است. این سیستمی برای ذخیره و بازیابی مطالب در هر مرحله از برنامه تولید شماست. این یک راهنمای گام به گام برای آنچه اتفاق می افتد زمانی اتفاق می افتد که هر عضوی از یک تیم تولید محتوا بتواند آن را دنبال کند ، مهم نیست که این تیم از چه اندازه ای استفاده می کند.

 

یک نرم افزار مدیریت گردش کار وجود دارد که می توانید خریداری کنید و به شما در انجام این کار کمک می کند. عملکرد گردش کار نیز در سیستم های مختلف مدیریت محتوا تعبیه شده است.

با این حال ، من همیشه ساده ترین و ارزانترین گردش کار را پیدا کرده ام که فقط یک سری پوشه ها بر روی رایانه شما است. هر پوشه شماره گذاری می شود. اولین پوشه ممکن است برای ایده های داستان باشد. دوم ممکن است برای نسخه دریافت یا نوشته شده باشد. سوم ممکن است برای نسخه ویرایش شده و غیره باشد.

 

تصویر زیر گردش کار تولید محتوا را برای یک مجله نشان می دهد. هر یک از اعضای تیم می توانند با یک نگاه ببینند که آیا کار در انتظار آنها در هر پوشه است. و هر یک از اعضای تیم می داند مسئولیت های آنها در سیستم تولید کجاست.

 

 

گردش کار تولید محتوای شما باعث می شود که برنامه تولید و برنامه شما با هم کار کنند. بدون گردش کار ، برنامه و برنامه شما می تواند به سرعت از هم جدا شود. این می تواند در اثربخشی هر کمپین بازاریابی که در حال انجام آن هستید تأثیر بگذارد.

 

مدیریت مشکلات تولید محتوا

حتی بهترین برنامه های محتوای گذاشته شده می توانند در مقابل مشکلات پیش بینی نشده عمل کنند. برخی از این مشکلات ممکن است از کنترل شما خارج باشد ، اما اکثر آنها اینگونه نیستند. مستند سازی و پیگیری تولید محتوای شما به شما امکان می دهد این مشکلات را کاهش دهید. در صورت بروز آنها می توانید به سرعت با آنها برخورد کنید.

کلیک کنید  فوت و فن جذب مخاطب با محتوا

 

برخی از مشکلاتی که ممکن است شما با آن روبرو شوید شامل مواردی در مورد حریم خصوصی ، افترا ، حق چاپ و سرقت ادبی است. همچنین عواملی مانند کنترل توزیع و مشکلات تأمین کنندگان خارجی از کنترل شما خارج است.

 

اگر محتوای شما به صورت موقت و غیرقانونی تولید شود ، این مشکلات می تواند فاجعه بار باشد. با این حال ، اگر به عنوان بخشی از یک سیستم قوی تولید شود ، روند رسیدگی به محتوا می تواند در حالی که بحران با آن روبرو هستیم ادامه یابد.

تولید محتوا دیجیتالی
تولید محتوا دیجیتالی

یکی دیگر از موضوعات تولید محتوا ، یافتن کمک خوب است. شناسایی نویسندگان محتوای خوب ، چه مستقل و چه برای یک نقش در خانه ، می تواند مشکل باشد. شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید ، بنابراین داشتن یک سیستم برای یافتن و حفظ استعداد مهم است.

 

توليد محتوا به شما کمک مي کند تا بهتر ديده و شناخته شويد و پل ارتباطي مهمي ميان شما و مخاطبتان ايجاد مي کند. در نوشته اي که پيش روي شماست ، صفر تا صد توليد محتوا را بيان مي کنيم تا با خاطري آسوده و به بهترين شکل توليد محتوا کنيد.

ضرورت توليد محتوا:

روش تولید محتوای متنی
روش تولید محتوای متنی

حتما با ضرورت توليد محتوا تخصصي آشنا هستيد و علت اهميت آن را مي دانيد. ولي براي شناخت بيشتر جايگاه توليد محتوا، لازم است تا اهميت آن را يکبار ديگر مرور کنيم.

  • آگاهي از برند
  • تاثير در سئو
  • جلب اعتماد مشتري
  • افزايش مخاطب جديد
  • کاهش نرخ پرش
  • فعال کردن کاربر

 

آگاهي از برند:

يکي از مهم ترين نکات در برندينگ، توليد محتواي خوب است. چنانچه محتواي ارزشمندي براي عرضه نداشته باشيد، نمي توانيد برند خودرا مطرح کنيد. براي اطلاع از ارزش اين کار، تنها کافي است سه برند مطرح جهاني يا ايراني را در ذهن خود مجسم نماييد و نام آن هارا گوگل نماييد تا ببينيد هر يک از اين برندها چه ميزان به توليد محتوايي ارزشمند(حتي بنابراين از مطرح شدن) اهميت داده اند؟

تاثير در سئو:

توجه به توليد محتوا، اهميت ويژه اي در سئو سايت دارد. با توليد محتوايي هدفمند و توجه به کلمات کليدي، مي توانيد جايگاه خوبي در رقابت با ساير سايت ها بدست آوريد. از نظر موتورهاي جست و جو، توليد محتواي اصولي با کلمات کليدي مناسب، اهميت بسيار زيادي دارد.

جلب اعتماد مشتري:

زماني که يک کاربر به سايت شما وارد شد، چگونه مي تواند به دانش و تخصص شما پي ببرد؟ با داشتن محتوايي مناسب مي توانيد به مخاطب خود ثابت نماييد که در حوزه اي که فعاليت مي کنيد، تجربه و مهارت داريد.

Content به شما کمک مي کند تا خود را به بهترين شکل به کاربران و يا ساير شرکت ها و سازمان ها معرفي نماييد و اعتماد آن هارا به سمت خود جلب کنيد. با آپديت محتواهايتان، به مخاطبان خود نشان دهيد که به روز هستيد و از آخرين اتفاقات حوزه کاري خود اطلاع داريد.

افزايش مخاطب جديد:

افزايش مخاطبان جديد، يکي ديگر از فوايد توليد محتواي ارزشمند است. اين کار باعث مي شود تا کاربراني را که به صفحات شما مراجعه مي کنند، به مخاطبان وفادار خود تبديل کنيد.

کاهش نرخ پرش:

باتوجه به اينکه ميزان بالاي نرخ پرش براي سايت شما خطرناک است، بايد به فکر کاهش و تعديل آن باشيد. با توليد محتواي با کيفيت مي توانيد ميزان Bounce Rate سايت خودرا کاهش دهيد.

فعال کردن کاربر:

يکي از نتايجي که محتواي ارزشمند براي شما خواهد داشت، افزايش فعاليت هاي کاربر است. مثلا مي توانيد در انتهاي مطلب، از مخاطب بخواهيد که نظرش را بيان کند.

اين کار علاوه بر افزايش زمان حضور کاربر در سايت، اطلاعات مفيدي از کاربران و نظرات آن ها به شما منتقل مي کند. در صورتيکه محتواي کاربردي و جذابي ارائه کنيد، مخاطبان آن را به اشتراک مي گذارند و مي توانيد بيشتر از قبل شناخته شويد.

هم چنين بهتر است اطلاعاتي مثل ايميل، شماره تماس و .. مخاطب را در پايان محتوا و زماني که در او حس اعتماد ايجاد کرديد، بگيريد تا بتوانيد ارتباط بيشتري با اين افراد داشته باشيد.

انتخاب استراتژي محتوا:

پيش از توليد محتوا، نياز است که استراتژي محتوايي خود را تدوين کنيد. براي اين کار لازم است تا پرسوناي مخاطب خود را بشناسيد و طبق آن عمل کنيد. روي شخصيت برند خود کار نماييد و مشخص نماييد افراد چه ذهنيتي را از برند شما در ذهن خواهند داشت؟

نکته مهم ديگر در تعيين استراتژي، تعيين هدف است. هدف مي تواند اطلاع رساني، کسب درآمد، اصلاح يک رفتار، فروش بيشتر يا هرچيزي باشد. بنابراين لازم است تا هدف و شيوه رسيدن به آن را به خوبي بشناسيد و براي آن برنامه ريزي کنيد.

انواع محتوا:

پس از اينکه استراتژي محتوايي خود را تعيين کرديد، بايد قالب محتوايي خودرا انتخاب کنيد. محتوا در انواع زير توليد مي شود:

  • محتواي متني : شامل متن ها، مقالات، کامنت ها، بلاگ ها و …
  • محتواي ويدويي: شامل فيلم هاي متنوع
  • محتواي تصويري(عکس): شامل عکس ها و پوسترها و محتواهاي گرافيکي
  • محتواي صوتي: شامل انواع پادکست، ويس، سخنراني، مصاحبه، آهنگ و …
کلیک کنید  روش های جذب مشتریان پراکنده

محتوا هم چنين مي تواند شامل چند نوع و به صورت ترکيبي باشد.

توليد هر کدام از اين محتواها، نکات مخصوص به خودرا دارد که در توليد و ارائه بايد به آن ها توجه داشت.

نقش نوشتن در توليد محتوا:

هر فرآيند توليد محتوا با نوشتن آغاز مي شود. چه قصد توليد يک فيلم را داشته باشيد، چه بلاگ، يا توليد پادکست، اين نوشته ها هستند که کار را آغاز مي کنند. با نوشتن مي توانيد به اهداف استراتژي محتواي خود دست يابيد.

ممکن است از نظر بعضي نوشتن سخت و دشوار به نظر برسد ولي شما براي هرتوليد محتوايي به نوشته هايي قدرتمند نياز داريد. بنابراين لازم است تا مرتب بنويسيد و بازنويسي کنيد.

خود را با نويسندگان حرفه اي مقايسه نکنيد؛ قرار نيست همه چيز از همان ابتدا کاملا عالي باشد بلکه هر نوشته اي نياز به تجديدنظر و بازنويسي دارد. در اين زمينه مي توانيد از کارشناسان، ويراستاران و کپي رايتر هاي حرفه اي کمک بخواهيد.

نقش طراحي و ديزاين در توليد محتوا:

هر نوع محتوايي، از يک کتاب آنلاين گرفته يا يک اينفوگرافيک تا فيلم هاي طولاني و حرفه اي، روند توليد و طراحي را طي مي کنند. هر طراحي خوبي، ابتدا با نوشتن ايده آغاز مي شود و سپس طراحان و توليدکنندگان آن ايده را تقويت مي کنند و راه هاي گوناگوني مثل نمايش بصري آن را امتحان مي کنند. بنابراين، چنانچه توليد محتوا برايتان اهميت دارد، نبايد از اين بخش غافل شويد.

برنامه توليد محتوا:

برنامه توليد محتوا در ارتباط با محتوايي است که منتشر مي نماييد و اساسا با استراتژي محتوا که شخصيت بازاريابي شما، اهداف و تکنيک هاي رسيدن به اين اهداف را مشخص مي کند. تفاوت دارد.

برنامه توليد محتوا نقشه اي است که هرقطعه ي محتواي شما را در جاي خود قرار مي دهد. در اين برنامه شما نياز مخاطب خود را شناسايي مي نماييد و محصول يا خدمت خود را که به رفع اين نياز کمک مي کند، انتخاب مي کنيد.

براي اين که به انتظارات کاربران خود پاسخ دهيد، ايده هايي مشخص مي شوند و سپس براي رسيدن به آن ها، مراحلي را پشت سر مي گذاريد. در اين برنامه معلوم مي شود چه نوع محتوايي و چطور به مخاطب شما و افزايش رضايت او کمک مي کند.

هم چنين مي توانيد با داشتن يک تقويم محتوايي مناسب، باعث ايجاد نظم و پيوستگي در توليد محتواي خود شويد.

پخش و ارائه محتوا:

پس از اتمام توليد محتوا، بايد آن را در بستري مناسب ارائه کنيد. اين بستر مي تواند سايت شما باشد ولي نبايد محتواي يونيک خودرا تنها به آن خلاصه کنيد. مي توانيد با انتشار محتواي خود در پلتفرم هايي مثل فيسبوک، اينستاگرام، توييتر، لينکدين، يوتيوب، تلگرام، آپارات و … ارتباط بيشتري با مخاطبان خود برقرار نماييد و ميزان اثرگذاري خودرا افزايش دهيد.

بررسي رقبا:

يکي از نکات مهم که هميشه در روند توليد محتوا نقش مهمي دارد، بررسي رقبا است. در هر زمينه اي که فعاليت مي نماييد بايد حيطه هاي کاري، فعاليت ها،کيفيت محتواهاي توليدي، ميزان محتواهاي توليد شده، شيوه هاي بازاريابي محتوا و … رقيب هاي خود را بدانيد تا بتوانيد با توليد محتوايي بهتر، از آن ها پيشي بگيريد.

چند نکته مهم در توليد محتوا:

  • تقويم محتوايي را جدي بگيريد و فعاليت هاي خودرا مطابق با آن انجام دهيد. خود را به رعايت تقويم محتوايي پايبند نماييد و توجه ويژه اي به ميزان توليد محتوا و استمرار در کار خود داشته باشيد.
  • هيچ گاه در توليدمحتوا، کپي کاري نکنيد. الهام گرفتن و اقتباس از محتواهاي ديگران شيوه خوبي است ولي کپي برداري از آثار ديگران تنها باعث افت جايگاه شما خواهد شد.
  • در اجرايي کردن بهترين برنامه هاي محتوايي هم ممکن است مشکلات يا اتفاقات پيش بيني نشده اي رخ دهد. بعضي از اين اتفاقات خارج از کنترل شما هستند؛ هرچند اغلب اينگونه نيست. بنابراين لازم است که برنامه ي خود را انعطاف پذير نماييد و با مستندسازي اجراي برنامه و پيگيري مداوم توليد محتوا، برنامه خودرا به بهترين شکل ممکن پيش ببريد.
  • به روز رساني و آپديت محتوا يکي از نکات بسيار مهم در کار شما است. اين کار علاوه بر اينکه در سئو سايت شما تاثير ويژه اي دارد، باعث جلب توجه بيشتر کاربران و افزايش رضايت مخاطبان شما مي شود. بنابراين لازم است که هميشه اين کار را در برنامه خود بگنجانيد.
  • يکي ديگر از نکات مهم براي توليد محتواي ارزشمند، کمک گرفتن از ديگران است. شما نمي توانيد همه کارها را خودتان به تنهايي انجام دهيد بنابراين لازم است تا از ديگران براي اين کار کمک بگيريد. استراتژيست محتوا، نويسنده، تحليلگر و طراح گرافيک از جمله نقش هايي هستند که معمولا تيم هاي توليد محتوا دارند. البته ممکن است در يک تيم، يکنفر چند نقش را برعهده بگيرد يا اين کار به صورت مجزا انجام شود.

نتیجه گیری سایت لمفا

در نوشته اي که پيش روي شماست سعي کرديم تا صفر تا صد توليد محتوا را با شما در ميان بگذاريم. براي بيان ارزش محتوا تنها به همين جمله بيل گيتس اکتفا مي کنيم که «محتوا پادشاه  است».

در اصل همين توجه به اين “پادشاه” است که باعث تفاوت ميان کسب و کارها و افراد گوناگون و ميزان موفقيت آن ها مي شود. دیگر مقالات  نیز بخش آموزش تولید محتوا را نیز بررسی کنید. سایت سئو متن نیر محتوای خوبی در اختبارتان می‌گذارد. در این نوشتار از مطالب سایت رایا پارس‌استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *