بررسی نرخ تعامل رقبا در اینستاگرام چگونه انجام می‌شود. 
به منظور آناليز اينستاگرام ديگران اينگيجمنت يا نرخ مشارکت يک پيج ميزان موفقيت آن پيج را از طريق ميزان تعامل مخاطبين با محتواي آن پيج در توليد محتواي اصولي و با کيفيت نشان مي دهد. اين نرخ بسته به تعداد لايک، کامنت، اشتراک گذاري و… نسبت به تعداد فالوورها براي هر پيج متفاوت خواهد بود.

اينگيجمنت اينستاگرام چيست؟

نسبت تعامل مخاطبين در يک پست به تعداد فالوورهاي آن پيج را نرخ تعامل يا همان اينگيجمنت اينستاگرام مي گويند. در اصل نرخ تعامل معياري است که در آناليز ميزان اثربخشي کمپين ها و برندهاي تجاري استفاده مي شود.

حال مي خواهيم بدانيم چه مواردي در تعيين اينگيجمنت ريت اينستاگرام موثر هستند؟ تعداد فالوور، تعداد لايک، تعداد نظرات ، تعداد ويو يک پست و ميزان به اشتراک گذاشته شدن از شاخص هايي هستند که مي توانند تعيين کننده نرخ تعامل يک پيج در اينستاگرام باشند.

چرا engagement در اينستاگرام مهم است؟

معایب و مزایای فریلنسری
معایب و مزایای فریلنسری

Engagement يا همان نرخ تعامل در تحليل رسانه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد و يک معيار مهم براي ارزيابي پيج هاي مختلف بشمار مي رود.

معمولا مجموعه هاي مختلفي که قصد تبليغات برند خود را دارند به دنبال پيج هايي مي گردند که فالوورهاي واقعي داشته باشند.نرخ تعامل بالا نشان دهنده کيفيت بالاي محتواي توليد شده در يک پيج است که مخاطبين زيادي را جذب خود کرده.

روش ديگر براي تشخيص فيک يا واقعي بودن يک پيج نرخ تعامل آن است که هر چقدر ميزان آن بالا باشد نشان مي دهد پيج موردنظر فيک نيست.

کلیک کنید  متن جذاب برای کپشن اینستاگرام، اینطور!

نرخ تعامل خوب در اينستاگرام چقدر است؟ بين 1 تا 3 درصد. به طور خلاصه طبق استاندارد جهاني ميزان نرخ تعامل بين 1 تا 3 درصد خوب است.

مزاياي محاسبه نرخ تعامل اينستاگرام چيست؟ -تشخيص فيک و يا واقعي بودن فالوورهاي يک پيج -تحليل ميزان رشد و تعامل پيج اينستاگرام

شاخص هاي تاثيرگذار در نرخ تعامل اينستاگرام کدامند؟ تعداد ويو، تعداد لايک، تعداد کامنت، ميزان به اشتراک گذاري پست، تعداد ذخيره پست و…

بالا بودن نرخ تعامل يک پيج نشان دهنده چيست؟ هر چه ميزان نرخ تعامل اينستاگرام بيشتر باشد نشان دهنده ميزان موفقيت يک پيج در توليد محتواي با کيفيت و تاثيرگذارتر بودن آن پيج خواهد بود.

بهترين نرخ تعامل براي يک اکانت در اينستاگرام چقدر است؟ نرخ تعامل در رسانه اجتماعي اينستاگرام بين 0 تا 10 درصد است. نرخ تعامل %1 را نرخ تعامل قابل قبولي مي دانند و نرخ تعامل بالاي %1 بهترين نرخ تعامل بشمار مي رود.

engagement در اينستاگرام چيست؟

آمارگیری دراینستاگرام
آمارگیری دراینستاگرامآمارگیری دراینستاگرام
engagement در اينستاگرام يک معيار سنجش در رسانه هاي اجتماعي است که به يک استاندارد جهاني تبديل شده.
 
در اصل اينگيجمنت يا همان نرخ تعامل کمک مي کند تا ميزان اثربخشي پست هاي خود را در رسانه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام اندازه گيري نماييد و بفهميد چقدر مردم با مطالب و پست هاي شما ارتباط برقرار کرده اند و درگير آنها شده اند.

آناليز فالوور هاي فيک اينستاگرام

تعداد فالوور بالا در اينستاگرام معيار مناسبي براي سنجش يک پيج در اينستاگرام نيست و از آنجا که اکثر پيج ها از روش هاي نادرست اقدام به افزايش فالوور مي کنند اين تعداد نمي تواند واقعي باشد.
ولي اينگيجمنت يا همان نرخ تعامل اينستاگرام مي تواند معيار مناسبي براي تجزيه و تحليل و سنجش فيک و يا واقعي بودن يک پيج در اينستاگرام به شمار رود.

اينگيجمنت ريت بالا چه مزیتی دارد

پيج هايي که اينگيجمنت ريت بالايي دارند بيشتر در Explore اينستاگرام ديده مي شوند و اين از مزاياي اينگيجمنت اينستاگرام محسوب مي شود.
علاوه بر اين پست پيج هايي که کاربران تعامل بيشتري با آنها دارند در الگوريتم جديد اينستاگرام زودتر از بقيه پيج ها قرار مي گيرند.
کلیک کنید  اینگونه از بلاک اینستاگرام خارج شو

نحوه محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام

يکي از مهم ترين فاکتورهاي سنجش يک پيج در اينستاگرام نرخ تعامل يا همان اينگيجمنت ريت اينستاگرام است.
اينگيجمنت اينستاگرام، ميزان مشارکت يا همان نرخ تعامل مردم در يک پست منتشر شده در اينستاگرام نسبت به کل تعداد فالوورهاي يک پيج را نشان مي دهد. براي محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام دو راه ساده وجود دارد.
  • روش اول محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام با فرمول هايي است که براي اين منظور استفاده مي شوند.
  • روش دوم استفاده از ابزارها و سايت هايي است که با وارد کردن نام کاربري يک اکانت نرخ تعامل آن را به صورت خودکار محاسبه مي کنند. اين روش به منظور آناليز اينستاگرام ديگران کاربردي است.

فرمول محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام

از طريق فرمول هاي زير مي توانيد به صورت دستي نرخ تعامل يک يا چند پست را در اينستاگرام محاسبه کنيد.

فرمول شماره 1: 100 *( تعداد فالوور/(تعداد لايک+ تعداد کامنت))= درصد مشارکت (engagment rate)

فرمول شماره 2: 100 * (Impressions/(تعداد لايک+ تعداد کامنت))= درصد مشارکت (engagment rate)

فرمول شماره 3: 100 * (Impressions/(تعداد لايک+ تعداد کامنت+ تعداد ذخيره))= درصد مشارکت (engagment rate)

 نکته: توجه داشته باشيد اين روش مناسب زماني است که مي خواهيد نرخ تعامل يک يا چند پست خاص را محاسبه کنيد.

 ابزارهاي رايگان آناليز اينستاگرام

سايت هاي مختلف زيادي امکان محاسبه اينگيجمنت ريت اينستاگرام را براي کاربران فراهم مي کنند. influencerfree phlanx و Triberr از جمله سايت هاي محاسبه اينگيجمت پيج هاي اينستاگرام هستند. کافيست نام کاربري پيج مورد نظر را وارد نماييد به صورت خودکار ميزان نرخ تعامل پيج را محاسبه مي کنند.
نکته: اين روش مناسب زماني است که بخواهيد نرخ تعامل کل پيج را محاسبه کنيد.
  • در سايت phlanx در هر 24 ساعت حداکثر 3 بار مي توانيد ميزان اينگيجمنت پيج را به صورت رايگان محاسبه نماييد و براي تعداد بيشتر نياز به خريد اشتراک خواهيد داشت.
  • socialblade يکي ديگر از سايت اينترنتي هاي محاسبات اينگيجمنت اينستاگرام است که اطلاعات کامل تري از پيج مورد نظر را در اختيار شما قرار مي دهد.
  • در سايت Triberr محدوديتي براي محاسبه نرخ تعامل وجود ندارد. ولي براي استفاده از آن لازم است در سايت عضو شويد.
کلیک کنید  در لایو حرفه ای شوید
نکته: توجه داشته باشيد ممکن است نرخ تعامل يک پيج در سايت هاي مختلف اختلافي جزئي داشته باشد. دليل آن اين است که هر سايت مطابق فرمولي که براي آن تعريف شده اين محاسبات را انجام مي دهد.

نتیجه گیری نرخ تعامل در اینستاگرام

در الگوريتم جديد اينستاگرام به طور کلي پست ها به 10 درصد از مخاطبين نمايش داده مي شود ولي چنانچه محتواي شما آنقدر جذاب و با کيفيت باشد که مخاطبين شما را درگير کند اينستاگرام اين موضوع را تشخيص داده و پست هاي شما را بيشتر در معرض ديد اين دسته از مخاطبين قرار مي دهد.

قرارگرفتن در اکسپلورر

اين موضوع شانس قرار گرفتن پست هاي شما در Explore اينستاگرام را افزايش مي دهد. اين اتفاق در نهايت منجر به افزايش فالوور در اينستاگرام مي گردد. ولي ميزان درصد نرخ مشارکت مردم در تعامل با پست هاي يک پيج حائز اهميت است.
اينگيجمنت بالا براي يک پيج امتياز مثبت براي آن محسوب مي شود و باعث افزايش اعتبار آن پيج خواهد شد.

محاسبه هزینه تبلیغ پیج‌ها چگونه انجام می‌شود

علاوه بر اين هر چه ميزان مشارکت کاربران در يک پيج بيشتر باشد نشان مي دهد آن پيج نسبت به ديگر پيج ها تاثيرگذارتر است.
بنابراين معمولا برندهايي که داراي نرخ تعامل بالا هستند از مشتريان وفادارتر و در نتيجه فروش بيشتر بهره مند مي گردند. نکته مهم ديگري که بايد در نظر داشته باشيد اين است که هزينه تبليغات در يک پيج به ميزان درصد مشارکت آن پيج بستگي دارد. هر چه اينگيجمنت يک پيج بيشتر باشد هزينه تبليغات در آن بيشتر خواهد بود.
همانطور که مطالعه کرديد در اين مطلب با اينگيجمنت اينستاگرام آشنا شديم و فهميديم نرخ تعامل در اينستاگرام يعني چه و اينگيجمنت در اينستاگرام چگونه محاسبه مي شود.

ميزان تعامل به سطح محتواي توليد شده يک پيج و تعامل با مخاطبين خود اشاره دارد.

آمارگیری دراینستاگرام

سايت هاي زيادي امکان محاسبه نرخ تعامل در اينستاگرام را براي پيج هاي مختلف فراهم آورده اند. شما چگونه نرخ تعامل پيج اينستاگرام خود را محاسبه مي کنيد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *