اينگيجمنت اينستاگرام چيست؟
نسبت تعامل مخاطبين در يک پست به تعداد فالوورهاي آن پيج را نرخ تعامل يا همان اينگيجمنت اينستاگرام مي گويند. در اصل نرخ تعامل معياري است که در آناليز ميزان اثربخشي کمپين ها و برندهاي تجاري استفاده مي شود.
حال مي خواهيم بدانيم چه مواردي در تعيين اينگيجمنت ريت اينستاگرام موثر هستند؟ تعداد فالوور، تعداد لايک، تعداد نظرات ، تعداد ويو يک پست و ميزان به اشتراک گذاشته شدن از شاخص هايي هستند که مي توانند تعيين کننده نرخ تعامل يک پيج در اينستاگرام باشند.
چرا engagement در اينستاگرام مهم است؟

Engagement يا همان نرخ تعامل در تحليل رسانه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد و يک معيار مهم براي ارزيابي پيج هاي مختلف بشمار مي رود.
معمولا مجموعه هاي مختلفي که قصد تبليغات برند خود را دارند به دنبال پيج هايي مي گردند که فالوورهاي واقعي داشته باشند.نرخ تعامل بالا نشان دهنده کيفيت بالاي محتواي توليد شده در يک پيج است که مخاطبين زيادي را جذب خود کرده.
روش ديگر براي تشخيص فيک يا واقعي بودن يک پيج نرخ تعامل آن است که هر چقدر ميزان آن بالا باشد نشان مي دهد پيج موردنظر فيک نيست.
نرخ تعامل خوب در اينستاگرام چقدر است؟ بين ۱ تا ۳ درصد. به طور خلاصه طبق استاندارد جهاني ميزان نرخ تعامل بين ۱ تا ۳ درصد خوب است.
مزاياي محاسبه نرخ تعامل اينستاگرام چيست؟ -تشخيص فيک و يا واقعي بودن فالوورهاي يک پيج -تحليل ميزان رشد و تعامل پيج اينستاگرام
شاخص هاي تاثيرگذار در نرخ تعامل اينستاگرام کدامند؟ تعداد ويو، تعداد لايک، تعداد کامنت، ميزان به اشتراک گذاري پست، تعداد ذخيره پست و…
بالا بودن نرخ تعامل يک پيج نشان دهنده چيست؟ هر چه ميزان نرخ تعامل اينستاگرام بيشتر باشد نشان دهنده ميزان موفقيت يک پيج در توليد محتواي با کيفيت و تاثيرگذارتر بودن آن پيج خواهد بود.
بهترين نرخ تعامل براي يک اکانت در اينستاگرام چقدر است؟ نرخ تعامل در رسانه اجتماعي اينستاگرام بين ۰ تا ۱۰ درصد است. نرخ تعامل %۱ را نرخ تعامل قابل قبولي مي دانند و نرخ تعامل بالاي %۱ بهترين نرخ تعامل بشمار مي رود.
engagement در اينستاگرام چيست؟

آناليز فالوور هاي فيک اينستاگرام
تعداد فالوور بالا در اينستاگرام معيار مناسبي براي سنجش يک پيج در اينستاگرام نيست و از آنجا که اکثر پيج ها از روش هاي نادرست اقدام به افزايش فالوور مي کنند اين تعداد نمي تواند واقعي باشد.اينگيجمنت ريت بالا چه مزیتی دارد
نحوه محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام
- روش اول محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام با فرمول هايي است که براي اين منظور استفاده مي شوند.
- روش دوم استفاده از ابزارها و سايت هايي است که با وارد کردن نام کاربري يک اکانت نرخ تعامل آن را به صورت خودکار محاسبه مي کنند. اين روش به منظور آناليز اينستاگرام ديگران کاربردي است.
فرمول محاسبه اينگيجمنت اينستاگرام
فرمول شماره ۱: ۱۰۰ *( تعداد فالوور/(تعداد لايک+ تعداد کامنت))= درصد مشارکت (engagment rate)
فرمول شماره ۲: ۱۰۰ * (Impressions/(تعداد لايک+ تعداد کامنت))= درصد مشارکت (engagment rate)
فرمول شماره ۳: ۱۰۰ * (Impressions/(تعداد لايک+ تعداد کامنت+ تعداد ذخيره))= درصد مشارکت (engagment rate)
ابزارهاي رايگان آناليز اينستاگرام
سايت هاي مختلف زيادي امکان محاسبه اينگيجمنت ريت اينستاگرام را براي کاربران فراهم مي کنند. influencerfree phlanx و Triberr از جمله سايت هاي محاسبه اينگيجمت پيج هاي اينستاگرام هستند. کافيست نام کاربري پيج مورد نظر را وارد نماييد به صورت خودکار ميزان نرخ تعامل پيج را محاسبه مي کنند.- در سايت phlanx در هر ۲۴ ساعت حداکثر ۳ بار مي توانيد ميزان اينگيجمنت پيج را به صورت رايگان محاسبه نماييد و براي تعداد بيشتر نياز به خريد اشتراک خواهيد داشت.
- socialblade يکي ديگر از سايت اينترنتي هاي محاسبات اينگيجمنت اينستاگرام است که اطلاعات کامل تري از پيج مورد نظر را در اختيار شما قرار مي دهد.
- در سايت Triberr محدوديتي براي محاسبه نرخ تعامل وجود ندارد. ولي براي استفاده از آن لازم است در سايت عضو شويد.