• خب، ما حالا فهمیدیم که سئو چیه و چه کاربردی داره؟!
  • گوگل چه کاری انجام میده؟!
  • ما کجای این قصه قرار داریم؟!

چون هدف ما اینه که از پایه مطالب رو بیان کنیم و خیلی‌ها نمیدونن وقتی میخوان یک چیز رو سرچ رو بکنن باید از مرورگر استفادا بکنن!
مرورگر کروم،مرورگر فایرفاکس رو نمیشناسن.

برای اینکه بخوایم سئو کار بکنیم یک مرورگرِ کامپیوتر یا موبایل باز میکنیم،موبایل ها معمولا برای خودشون یک‌مرورگرِ اختصاصی دارن مثلا اگر گوشیِ شما سامسونگ باشه به شما به صورت پیشفرض یک مرورگرِ سامسونگ میده.

اما به شما توصیه میکنم فایرفاکس یا کروم رو نصب بکنید.
میایم در سایت گوگل که مهم ترین موتورِ جستجوگر هست در حالِ حاضر و به طور خاص در ایران اغلب از گوگل استفاده میکنند.
و ما طبیعتا سراغ موتورهای جستجوگرِ دیگه‌ای نمیریم چونکه اصلش همون گوگل هست.

جستجوگرِ گوگل

گوگل چطور نتایجی که میخوایم یا چیزی که دنبالش میگردیم رو به ما ارائه میده و با سایت‌های مرتبط به ما کمک میکنه؟!
مطمئنا باید از قبل یک کلید واژه‌هایی داشته باشه،یعنی بدونه ما در مورد چی میخوایم حرف بزنیم؟! در مورد چی میخوایم اطلاعات کسب کنیم؟!تا بتونه تویِ پایگاهِ دادَش [بایگانیش] بگرده و پیدا کنه و بهتریناشو در اختیار ما قرار بده.

اگر ما بخوایم یک سئویِ خوب داشته باشیم،باید به زبان کاربر‌ها حرف بزنیم.
یعنی چی؟!

یعنی اینکه شما اگر یک متن خیلی خوب هم بنویسید ام این متن بهینه نباشه برایِ موتورهایِ جستجوگر،ربات‌ها و جستجوگرهو نتونن اینو بخونن و توی فهرست خودشون ایندکس بکنن که آماده‌ی ارائه باشه،

کلیک کنید  بهینه سازی لینکدین برای بهتر دیده شدن

مثلا یک کلید واژه‌ای که کسی اونو سرچ نمیکنه هر چقدر هم که محتوای خوبی باشه.
ولی ما اگر بتونیم کلید واژه‌هایی که کاربران سرچ میکنند رو شناسایی کنیم یه بخش مهمی از کار رو انجام دادیم.

مثلا وقتی شما میخواید سرچ کنید [آزمونِ وکالت] شما آزمونِ وکال رو که مینویسید گوگل خودش بقیش رو مینویسه و پیشنهاد میده، این ها همون کلید واژه‌‌هایی هستند که مرتبط‌اند با کلید واژه‌هایی که شما سرچ کردید که آشنا هستند برای گوگل،مردم قبلا جستجوشون کردن و اینارو خواستن از موتور جستجوگر و طبیعتا چیزی که زیاد جستجو شده و بیشتر خواستید در دسترس تر هستن برای گوگل!

بنابراین شما کلید واژه‌هاتونو از این راه پیدا میکنید که عبارتتون رو مینویسید و بعد ببینید گوگل چه پیشنهاد‌هایی به شما میده؟!
بعد اینا رو فهرست میکنید.

همین میشه یک فهرست ایده‌آل برای کلید واژه‌های شما،برای آغازِ کار که ما بهش نیاز داریم که بتونیم کارِ سئو و محتوامون رو انجام بدیم.
البته این نکته رو هم به شما بگم که کلیدواژه صرفا یک کلمه تشکیل شده از چندتا کارکتر نیست میتونه یک عبارت چند کلمه‌ای باشه!

خب، ما متوجه شدیم که کلید واژه هامونو چطوری باید پیدا بکنیم!
و باید این کلید واژه هارو در جای درست و به میزان درست به کار ببریم و در واقع نه زیاد از حد باشه و نه کمتر از اون حد و میزان استاندارد باشه.
چون اگه زیاد از حد باشه گوگل جریمه میکنه!

پس دوستان عزیز فراموش نکنید که کلید واژه بسیار مهم و راهبردی است و بعد از اون هدفی که مشخص کردید،مهم‌ترین چیز کلید واژه‌ست.

کلیک کنید  آموزش‌های راه پنج ساله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *